Gå til innhold

Han gjorde noe dumt i fylla---

Anbefalte innlegg

ingenrynker

Min mann gjennom 12 år var på guttetur i helga. Han ble som alle andre full.

Han sovnet i seng med en dame. Han våkner av at hun runker han,og han fingrer henne. Han utbryter "Stopp stopp,jeg er gift" og jagde henne ut av senga.

Dette fortalte han meg i går. Jeg er kvalm,redd og sinna.

Bør jeg tilgi han?Jeg er skikkelig pissed off.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307237-han-gjorde-noe-dumt-i-fylla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

En ting er å si at du tilgir, en annen ting er å kjenne at du gjør det. Og det er det jo bare du som kan avgjøre. Jeg ser for meg at jeg ville tilgitt, men ikke klart å ha det samme forholdet til han igjen, ville hatt problemer med at han var ute osv. Jeg forstår heller ikke at man kan være så full at man ikke vet at man fingrer en annen dame. Jeg synes det er litt for enkelt å gjøre gale ting i fylla, og skylde på alkoholen. Dersom man mister alle hemninger så bør man egentlig slutte å drikke. Eller godta det alkoholen får en til å gjøre....

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det er mulig å "våkne opp av at man fingrer" ei dame... Men det er nå meg...

Når det er sagt; hvis det stemmer det han sier, så hadde jeg nok gått sterkt inn for å tilgi ham. Han tok ansvar ut fra situasjonen og stoppet den med henvisning til at han var gift. Men jeg hadde også stilt krav om mindre alkoholinntak hvis det er slik at han kommer i slike situasjoner hvor han går så langt, selv om det stoppet i tide...

Denne er litt tricky!

En slik innrømmelse ville fått meg til å tvile på om han virkelig snakket sant, eller om han prøvde å bagatellisere et utroskap som egentlig var langt mere alvorlig!

Hvis sjansene var store for at du skulle få vite dette via omveier, valgte han kanskje heller å innrømme en "light-versjon" av hendelsen, som han vet han kan få tilgivelse for, fremfor å skjule at han har vært utro, og risikere å bli avslørt senere??

Mulig jeg er litt over-mistenksom, men jeg synes det er merkelig at man kan fingre en dame i søvne uten å være klar over det. Og det må jo også ha vært en foranledning til at man i det hele tatt havner i samme seng som en fremmed dame?

Hvis du mener å kunne stole på det han forteller, så høres det jo ut som han tar ekteskapet alvorlig, og ikke hadde noen intensjoner om å være utro.

Da ville jeg nok tilgitt ham. Men det betyr ikke at jeg hadde glemt. Og han måtte nok ha funnet seg i enkelte restriksjoner fremover når det gjaldt gutteturer...

Hadde nok tatt laaaang tid før jeg hadde fått dette såpass på avstand, at jeg hadde stolt på at han ikke havnet i en lignende situasjon igjen...

Hmm... ikke helt lett.

Hans største feil, er vel at han sovnet i samme seng som ei anna dame. Men han har innrømmet for deg hva som skjedde og han averget situasjonen i å bli verre. Så om du ikke har noen grunn til å ikke stole på ham, så ville jeg nok prøvd å tilgi. Å glemme er jo alltid mye vanskeligere, men dere kan jobbe dere gjennom dette.

Og til dere som lurer på hvordan man kan sove og fingre en annen person, så er det fullt mulig.

Annonse

En ting er å si at du tilgir, en annen ting er å kjenne at du gjør det. Og det er det jo bare du som kan avgjøre. Jeg ser for meg at jeg ville tilgitt, men ikke klart å ha det samme forholdet til han igjen, ville hatt problemer med at han var ute osv. Jeg forstår heller ikke at man kan være så full at man ikke vet at man fingrer en annen dame. Jeg synes det er litt for enkelt å gjøre gale ting i fylla, og skylde på alkoholen. Dersom man mister alle hemninger så bør man egentlig slutte å drikke. Eller godta det alkoholen får en til å gjøre....

''Jeg forstår heller ikke at man kan være så full at man ikke vet at man fingrer en annen dame. ''

Enig! Jeg kan tro på at han plutselig våkner av at han blir runket av en dame, men ikke at han gjør gjengjeld på henne.

''Jeg synes det er litt for enkelt å gjøre gale ting i fylla, og skylde på alkoholen. ''

Enig igjen!

Denne er litt tricky!

En slik innrømmelse ville fått meg til å tvile på om han virkelig snakket sant, eller om han prøvde å bagatellisere et utroskap som egentlig var langt mere alvorlig!

Hvis sjansene var store for at du skulle få vite dette via omveier, valgte han kanskje heller å innrømme en "light-versjon" av hendelsen, som han vet han kan få tilgivelse for, fremfor å skjule at han har vært utro, og risikere å bli avslørt senere??

Mulig jeg er litt over-mistenksom, men jeg synes det er merkelig at man kan fingre en dame i søvne uten å være klar over det. Og det må jo også ha vært en foranledning til at man i det hele tatt havner i samme seng som en fremmed dame?

Hvis du mener å kunne stole på det han forteller, så høres det jo ut som han tar ekteskapet alvorlig, og ikke hadde noen intensjoner om å være utro.

Da ville jeg nok tilgitt ham. Men det betyr ikke at jeg hadde glemt. Og han måtte nok ha funnet seg i enkelte restriksjoner fremover når det gjaldt gutteturer...

Hadde nok tatt laaaang tid før jeg hadde fått dette såpass på avstand, at jeg hadde stolt på at han ikke havnet i en lignende situasjon igjen...

''En slik innrømmelse ville fått meg til å tvile på om han virkelig snakket sant, eller om han prøvde å bagatellisere et utroskap som egentlig var langt mere alvorlig! ''

Enig, og det siste synes jeg er mer alvorlig. Da har man båpde utroskapen OG løgnen om det for å gjøre seg selv bedre i konas øyne.

Gjest Aimabel

''Jeg forstår heller ikke at man kan være så full at man ikke vet at man fingrer en annen dame. ''

Enig! Jeg kan tro på at han plutselig våkner av at han blir runket av en dame, men ikke at han gjør gjengjeld på henne.

''Jeg synes det er litt for enkelt å gjøre gale ting i fylla, og skylde på alkoholen. ''

Enig igjen!

Jeg mener, hvis det er slik at når man drikker så mister man fullstendig kontroll over sin egen kropp og hode, da kan man jo egentlig ikke stole på noen, ikke seg selv engang. Er det kun flaks som gjør at mannen min kommer hjem fra fest uten å ha hatt seg med noen liksom?

Enig igjen!

Hmmm....

Lever i et avstandsforhold. Derfor blir det jo litt tørke. Og selv om det blir mye sex i våken tilstand når vi endelig treffes, våkner jeg faktisk en del ganger av at han kåter meg noe skikkelig opp, enten med å fingre meg, eller til og med nesten trenger inn. I og med at jeg da er så kåt på ham, blir det som regel noe ut av det, men det hender også han stopper opp helt plutselig. Pleier mobbe han morgenen etter for å være lurekuk da.. Kåte meg opp, og så stoppe. Men, poenget er at han ikke er klar over denne oppførslen selv. De gangene det blir noe mer, våkner han som regel og "legger" skylda på meg. Og de gangene det ikke blir noe mer, ja så husker han ingenting.

Men det skal jo sies at vi ligger tett sammen. Nakne under ei dyne. Vi er et par og dermed er det bare greit.

Samtidig. Jeg er ei jente med mange guttevenner. Har en meget god venn som jeg har dratt på tur med i mange år. Han har vært opptatt de fleste av disse årene, mens jeg har vært singel. Vi har delt dobbeltseng så og si hver gang vi er på tur. Har gjerne vært på tur i 14 dager og jeg har vært hans kjæreste evig takknemlig for at hun slipper ham så løs.

Men selv om vi har delt dobbeltseng i alle disse årene, har vi aldri vært nær hverandre på noen måte. Sikkert en halvmeter mellom dynene.

Men på grunn av min kjærestes oppførsel i søvne, er jeg ikke sikker på om jeg kunne vært like storsinnet som kjæresten til kameraten min. Ville ikke likt å tenkepå at min kjæreste delte seng med ei anna jente, når jeg kjenner til hans nattlige bevegelser. :-)

Jeg mener, hvis det er slik at når man drikker så mister man fullstendig kontroll over sin egen kropp og hode, da kan man jo egentlig ikke stole på noen, ikke seg selv engang. Er det kun flaks som gjør at mannen min kommer hjem fra fest uten å ha hatt seg med noen liksom?

Ja det blir for lettvint.

Og selvforskyldt rus er aldri en unnskyldelsesgrunn i straffesaker, og bør da heller ikke være det i mellommenneskelige forhold.

Man bør i det hele tatt unngå å sette seg selv i situasjoner der man kan tenkes å miste kontrollen.

Gjest mora2

Hmmm....

Lever i et avstandsforhold. Derfor blir det jo litt tørke. Og selv om det blir mye sex i våken tilstand når vi endelig treffes, våkner jeg faktisk en del ganger av at han kåter meg noe skikkelig opp, enten med å fingre meg, eller til og med nesten trenger inn. I og med at jeg da er så kåt på ham, blir det som regel noe ut av det, men det hender også han stopper opp helt plutselig. Pleier mobbe han morgenen etter for å være lurekuk da.. Kåte meg opp, og så stoppe. Men, poenget er at han ikke er klar over denne oppførslen selv. De gangene det blir noe mer, våkner han som regel og "legger" skylda på meg. Og de gangene det ikke blir noe mer, ja så husker han ingenting.

Men det skal jo sies at vi ligger tett sammen. Nakne under ei dyne. Vi er et par og dermed er det bare greit.

Samtidig. Jeg er ei jente med mange guttevenner. Har en meget god venn som jeg har dratt på tur med i mange år. Han har vært opptatt de fleste av disse årene, mens jeg har vært singel. Vi har delt dobbeltseng så og si hver gang vi er på tur. Har gjerne vært på tur i 14 dager og jeg har vært hans kjæreste evig takknemlig for at hun slipper ham så løs.

Men selv om vi har delt dobbeltseng i alle disse årene, har vi aldri vært nær hverandre på noen måte. Sikkert en halvmeter mellom dynene.

Men på grunn av min kjærestes oppførsel i søvne, er jeg ikke sikker på om jeg kunne vært like storsinnet som kjæresten til kameraten min. Ville ikke likt å tenkepå at min kjæreste delte seng med ei anna jente, når jeg kjenner til hans nattlige bevegelser. :-)

Sjekk mld... ;0)

Annonse

ingenrynker

Han bedyrer såklart at han sov,og våknet av dette,og fikk skikkelig vondt i seg.

Jeg på min side er usikker på versjonen hans. Jeg er litt enig med alle dere.

Jeg har vondt i magen,og knærne skjelver,og hodet tenker uklart.

Er jeg I STAND til å glemme dette??NEI---jeg kjenner meg selv godt. Jeg har et bilde av de to i hodet mitt. Og hvilket bilde vil jeg ha i hodet neste gang han får ta på meg??RIKTIG--DEM TO!(Og gjett bare om DET blir lenge til!!!)

Tror jeg blir gal. Hjelp meg noen---jeg takler ikke dette...:(

Hmmm....

''Ville ikke likt å tenkepå at min kjæreste delte seng med ei anna jente, når jeg kjenner til hans nattlige bevegelser. :-)''

*S* Skjønner jeg godt!

Jeg hadde nok ikke sendt han på guttetur igjen når det viser seg at det er damer der også.

Jeg synes at du skal se på hvordan forholdet deres er/har vært de siste åra, og ta det etter det. Du kjenner han jo godt nå etter tolv år. Snakk mere med han om det du tenker på, kom til bunns og bli ferdig med hendelsen, men unngå gutteturer om du får vondt inni deg av det.. Det er ikke lett å glemme. Han _kan_ faktisk si sannheten. Virket angerfull og har det vondt selv, så var det nok ikke noe han ønsket selv at skulle skje i allefall.

Han bedyrer såklart at han sov,og våknet av dette,og fikk skikkelig vondt i seg.

Jeg på min side er usikker på versjonen hans. Jeg er litt enig med alle dere.

Jeg har vondt i magen,og knærne skjelver,og hodet tenker uklart.

Er jeg I STAND til å glemme dette??NEI---jeg kjenner meg selv godt. Jeg har et bilde av de to i hodet mitt. Og hvilket bilde vil jeg ha i hodet neste gang han får ta på meg??RIKTIG--DEM TO!(Og gjett bare om DET blir lenge til!!!)

Tror jeg blir gal. Hjelp meg noen---jeg takler ikke dette...:(

Seriøst, det høres ikke ut som du noen gang klarer å glemme det der, så det er kanskje greiest å komme seg ut fra hele forholdet.

Av dette innlegget lærer jeg først og fremst at jeg må revidere min oppfatning av begrepet "guttetur".

Jeg synes historien virker litt konstruert. Den får meg til å tenke på alle innleggene her som går på hvorvidt man skal fortelle om en "tabbe" av liknende type - og som ender opp med at ca. halvparten råder en til å legge alle kort på bordet og den andre halvparten til å holde kjeft for alltid. Kanskje man da ender opp med å fortelle en litt - eh - forfinet - variant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...