Gjest Sonnis mamma Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Min sønn som i dag er 16 år har de siste to-tre årene vært svært plaget med gjentatte infeksjoner som hver gang arter seg som to-tre dager med feber (temp ca 38) og verking i kroppen. Dette oppsto etter en TWAR-infeksjon høsten 2005. Han hadde to langvarige antibiotikakurer. Senere prøver viser ingen tegn til TWAR. Han har alltid vært mye syk med luftveisinfeksjoner som halsbetennelse og falsk krupp når han var liten (fjernet mandler som femåring) og med atopisk eksem som hadde en tendens til å bli store, infiserte sår i den mest aktive alderen. Vi har registrert at han blir syk hver eneste måned, ca den 26.-30. i måneden.Slik har det vært de siste to årene, kanskje med unntak av sommeren. Mellom feberdagene sine er han kvikk! Det hører med til historien at han nå er 1,90 og vi har tenkt at den sterke veksten kanskje har spilt en rolle. Ingen av oss andre tre i familien blir syke. Kan det være immunsvikt? Jeg har lest på nettet om syklisk nøytropeni. Vi ønsker nå en full sjekk og vil gjerne ha råd om hvor vi finner den beste ekspertisen på området når vi nå ber fastlegen henvise oss videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307271-gjentatte-korte-infeksjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det du beskriver kan muligens skyldes en eller annen form for immunsvikt. Det finnes en rekke forskjellige former for immunsvikt når ulike deler av immunforsvaret er svekket. For å utrede dette anbefaler jeg at du får henvisning til infeksjonsmedisiner, helst infeksjonsimmunolog. Det finnes slik ekspertise i de fleste av våre universitetssykehus, muligens også i andre større sykehus. Spør fastlegen om henvisning 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307271-gjentatte-korte-infeksjoner/#findComment-2508782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.