Gå til innhold

Arguineguin og Los Cristianos, byer rundt?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Hvilke byer ligger rundt Arguineguin på Gran Canaria? Det må være enkelt og komme til Arguineguin, hva ville du anbefalt da?

Hva med Los Cristianos på Tenerife, hvilke byer ligger i nærheten, og gjør det enkelt for meg å komme seg til Los Cristianos?

He he, geografi kan jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307272-arguineguin-og-los-cristianos-byer-rundt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Da jeg var på min første sydentur i 2003, bodde vi i Playa del ingles. Der blåste det imidlertid sånn, at vi tok bussen nesten hver dag til Puerto Rico. Den ene dagen hoppet vi av i Arguinneguinn og gikk på markedet.

Fungerte fint med buss mellom disse byene.

Da jeg var på min første sydentur i 2003, bodde vi i Playa del ingles. Der blåste det imidlertid sånn, at vi tok bussen nesten hver dag til Puerto Rico. Den ene dagen hoppet vi av i Arguinneguinn og gikk på markedet.

Ja, det er veldig god og hyggelig bussforbindelse på Gran Canaria. Nye veier nesten alle steder, og mange tuneller (små og korte og lyse) så den gamle snirklete kystveien ikke alltid må følges.

Hvis du tenker på å bo på SunWing eller hva det heter, det store hotellet litt utenfor Arguineguin, er det et (lite) stykke å gå, Shira. Og selve Arguinenguin er ganske bakkete. Jeg kom på at du er nesten nyoprerert! Los Christianos vet jeg ikke noe om, jeg har bare vært mye på Gran Canaria.

Ja, det er veldig god og hyggelig bussforbindelse på Gran Canaria. Nye veier nesten alle steder, og mange tuneller (små og korte og lyse) så den gamle snirklete kystveien ikke alltid må følges.

Hvis du tenker på å bo på SunWing eller hva det heter, det store hotellet litt utenfor Arguineguin, er det et (lite) stykke å gå, Shira. Og selve Arguinenguin er ganske bakkete. Jeg kom på at du er nesten nyoprerert! Los Christianos vet jeg ikke noe om, jeg har bare vært mye på Gran Canaria.

Dette er ikke før i vinter, så da satser jeg på og kunne gå en god del :o)

Så det er lett og komme seg fra plass til plass på Gran Canaria, det var hyggelig å høre! For jeg vet ikke om jegf har lyst og bo i Arguineguin, men skal vi reise, er det noe vi skal i den byen nemlig.

Arguineguin er en by. Stor, etter lokale forhold. Hyggelig også, selv om det er mange turister der, er det også en by med mange kanariere. Spis på Apollo og gå på markedet på tirsdager.

:)

Marked, det liker jeg! :o)

Hvor langt fra SunWingsenteret sånn ca er det å gå til sentrum?

Annonse

Puerto Rico er ett alternativ. Vet du sånn ca hvor langt tid det tar fra Puerto Rico til Arguineguin?

Pouerto Rico ligger noen få minutter lenger nord, Playa del Inglés noe lenger sør.

Nermeste by til Los Christianos på Tenerife er Playa de las Americas. Kjempefint på Fañabé, strandområdet der.

Så Puerto Rico er bare noen minutter unna, det hørtes ganske bra ut, for sambo har lyst dit nemlig.

Hvor lang tid sånn ca fra Las Americas til Los Cristianos er det ca? Går det an og ta taxi? Jeg har nemlig lyst til Las Americas.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211827515' post='3885070]

Marked, det liker jeg! :o)

Hvor langt fra SunWingsenteret sånn ca er det å gå til sentrum?

Mmm, vanskelig, jeg har bare kjørt forbi i bil. 15 minutters gange?

Fra Puerto Rico til Arguineguin er kjøretiden - tja, omtrent 12 minutter, 15 hvis mye trafikk. Puerto Rico er en "laget" liten by, med masse hoteller. Flatt nede ved butikksenteret, veldig bratt oppover der hotellene ligger høyest.

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211827566' post='3885073]

Puerto Rico er ett alternativ. Vet du sånn ca hvor langt tid det tar fra Puerto Rico til Arguineguin?

Husker ikke - kanskje et kvarter med buss?

Hvis jeg skal tilbake til Gran Canaria, vil jeg helst velge Puerto Rico. Den stranda der var nydelig, og det var lite vind.

Husker ikke - kanskje et kvarter med buss?

Hvis jeg skal tilbake til Gran Canaria, vil jeg helst velge Puerto Rico. Den stranda der var nydelig, og det var lite vind.

Det er mange som liker seg i Puerto Rico. Jeg har aldri vært der, så jeg kan godt tenke meg en tur, er bare det at jeg har lyst til Tenerife først ;o)

Nå er det en del ting som skal klaffe før denne turen blir aktuell uansett, jeg bare legger en grov slagplan.

Aller først skal vi 2 uker til Egypt i november, og det gleder jeg meg vanvittig til. Bare oss 3 sammen!

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211829489' post='3885119]

Det er mange som liker seg i Puerto Rico. Jeg har aldri vært der, så jeg kan godt tenke meg en tur, er bare det at jeg har lyst til Tenerife først ;o)

Nå er det en del ting som skal klaffe før denne turen blir aktuell uansett, jeg bare legger en grov slagplan.

Aller først skal vi 2 uker til Egypt i november, og det gleder jeg meg vanvittig til. Bare oss 3 sammen!

Åååååååå - så koselig :-)

Vi har aldri vært på sydentur vi - jeg har reist med venninner to ganger. Mannen min kan ikke fordra soling eller bading, så han vil ikke. Men ungene har jo veldig lyst - og jeg!

Annonse

Gjest mandolina

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211828102' post='3885089]

Så Puerto Rico er bare noen minutter unna, det hørtes ganske bra ut, for sambo har lyst dit nemlig.

Hvor lang tid sånn ca fra Las Americas til Los Cristianos er det ca? Går det an og ta taxi? Jeg har nemlig lyst til Las Americas.

Tenerife:

Playa de las Americas og Los Christianos er egentlig en stor by som er bygget sammen.

Først var det Los Christianos, det var engang en liten fiskerlandsby, og så kom turisttrafikken og alle hotellene, og Playa de las Americas ble bygget videre utover langs stranden.

Det er flott turvei mange kilometer langs Atlanterhavet fra Los Christianos og langt utover forbi Playa de las Americas, jeg tror gangveien er 8 km lang.

Og det går fint an å kjøre drosje.

I de senere årene har det blitt bygget en golfbane litt utenfor Los Christianos, og det er bygget store hotellanlegg i nærheten av golfbanen, det tar ca 1/2 time å gå fra utkanten ved golfbanen og ned til stranden, og 5-10 min med drosje.

Gran Canaria:

Arguineguin er også en gammel fiskerlandsby, som er blitt turistifisert av mange store hotellkomplekser, det er fin gangvei langs vannet og inn til bykjernen, men det er bratte bakker opp fra vannet og lengre inn i landet.

Det er ofte bedre vær i Arguineguin enn i Playa del Ingles, Playa del Ingles er ganske flatt med mange hoteller, og lange strandområder. Mellom Playa del Ingles og Arguineguin tar det ca 15 min med bil på motorveien.

Puerto Rico er bygget inn i et dalsøkk og hotellene ligger i bergskråningene på hver side av dalsøkket. Det er ikke lang vei mellom Arguineguin og Puerto Rico. ca 10 min med bil.

Puerto del Mogan er en forholdsvis ny turistby, og her er det vakkert.

Hilsen

Åååååååå - så koselig :-)

Vi har aldri vært på sydentur vi - jeg har reist med venninner to ganger. Mannen min kan ikke fordra soling eller bading, så han vil ikke. Men ungene har jo veldig lyst - og jeg!

Ta med deg ungene og dra, det hadde jeg gjort! ;o)

Jeg har vokst opp med sydenferier, siden mamma ikke kunne ta fri om sommeren. Ikke at det var noe særlig egentlig, for jeg gikk jo hele sommerene alene.

Sambo har holdt litt igjen (ikke gjort det før), men i fjor lokket jeg han med, og han koste seg veldig. Så det er faktisk han som har bestemt at vi skal til Egypt.

Tenerife:

Playa de las Americas og Los Christianos er egentlig en stor by som er bygget sammen.

Først var det Los Christianos, det var engang en liten fiskerlandsby, og så kom turisttrafikken og alle hotellene, og Playa de las Americas ble bygget videre utover langs stranden.

Det er flott turvei mange kilometer langs Atlanterhavet fra Los Christianos og langt utover forbi Playa de las Americas, jeg tror gangveien er 8 km lang.

Og det går fint an å kjøre drosje.

I de senere årene har det blitt bygget en golfbane litt utenfor Los Christianos, og det er bygget store hotellanlegg i nærheten av golfbanen, det tar ca 1/2 time å gå fra utkanten ved golfbanen og ned til stranden, og 5-10 min med drosje.

Gran Canaria:

Arguineguin er også en gammel fiskerlandsby, som er blitt turistifisert av mange store hotellkomplekser, det er fin gangvei langs vannet og inn til bykjernen, men det er bratte bakker opp fra vannet og lengre inn i landet.

Det er ofte bedre vær i Arguineguin enn i Playa del Ingles, Playa del Ingles er ganske flatt med mange hoteller, og lange strandområder. Mellom Playa del Ingles og Arguineguin tar det ca 15 min med bil på motorveien.

Puerto Rico er bygget inn i et dalsøkk og hotellene ligger i bergskråningene på hver side av dalsøkket. Det er ikke lang vei mellom Arguineguin og Puerto Rico. ca 10 min med bil.

Puerto del Mogan er en forholdsvis ny turistby, og her er det vakkert.

Hilsen

Tusen takk for svar!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...