Gjest Trøttitryne Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei ! Jeg opplever kløe og utslett noen ganger etter å ha hatt sex med min samboer. Ikke blemmer, men rødskjollende utslett og sterk kløe på penishode. Har hatt en periode nå på 8 mnd hvor vi har brukt kondom. Da var utslettene helt borte. Hadde sex uten kondom for ikke lenge siden ved noen anedninger, og da kom utslettene og kløen tilbake. Hva kan dette være. Begge er testet negativt for kjønnssykdommer. Virker nesten som om det er noe jeg reagerer på. Har tenkt tanken på at dette kan være herpes, men da ville vel ikke utbruddene vært avhengig av å nylig vært i kontakt med henne uten kondom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307332-hva-er-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei, Jeg har selvfølgelig ingen mulighet til å stille en sikker diagnose uten å ha undersøkt deg. MEN, etter beskrivelsen din får jeg assosiasjon til en soppinfeksjon med den vanligste soppen Candida. Den forårsaker kle, rødkjellende utslett, eventuels svie og smerter. Strengt tatt er det ikke en seksuelt overført inbfeksjon, fordi den vanligste overføringsmåten er infeksjon fra seg selv - Candida finnes normalt i tarmflora. På den andre siden hvis den ene partneren har en Candidainfeksjon vil den overføres til partneren. Jeg ville anbefale en kur på noen dager, opp til en uke med en antisopp salve, f. eks. Canesten (som du kan kjøpe reseptfritt i apoteket>). Hvi ikke den virker ville jeg anbefale å få tatt en prøve for å underøke hva slags mikrober det kan være der- Herpes tror jeg ikke noe på, det forårsaker andre typer symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307332-hva-er-dette/#findComment-2499665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.