Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest raska

Hei! Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravid lenge. Jeg sluttet på p piller for to år siden. Fikk mensen først etter 4 måneder. Hadde mensen 7 ganger før jeg ble gravid. Hadde en spontanabort i 5 uke. Mens syklusen min før graviditeten var på alt mellom 29 og 56 dager. Det er nå et år siden jeg mistet. Etter spontanaborten har jeg hatt så å si regelmessig mens. Nå har samboeren min tatt en sædprøve. Den var ikke oppløftende. Jeg skriver det som står skrevet på arket: Volum: 4,87 ml.Viskositet 5,3 sek.Sæd ph: 7,5 .Spermiekons 5,8 mill/ml.Totalantall 28.2 mill/ejak.Motilitet 11%. Hurtig 8%.Progressiv 2 %.Abnormeceller 90%.Levende celler 74%.Leukocytter

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307385-barne%C3%B8nske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Sædcellene har vært produsert mange uker tidligere, så alkoholinntak to dager før, har ikke betydning for kvaliteten. Det skal sikkert tas ny prøve etter noen måneder. At testiklene lå i lysken da han var barn, kan ha betydning.

Det er gode muligheter ved befruktning ved ICSI-metoden hvor man setter en sædcelle direkte inn i egget ved prøverørsmetoden. I det offentlige betaler man for den medisin som brukes, og det varierer. I privat regi koster det ca 30.000 per forsøk. Ventetid varierer fra sted til sted, men søk selv på nettet.

Man kan søke om adopsjon samtidig med behandling.

En spontanbaort viser at du kan bli gravid, så det er absolutt sjanse for at det kan skje igjen. Ikke gi opp. Lykke til, med vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307385-barne%C3%B8nske/#findComment-2500416
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest "dumme mamma"

Sædcellene har vært produsert mange uker tidligere, så alkoholinntak to dager før, har ikke betydning for kvaliteten. Det skal sikkert tas ny prøve etter noen måneder. At testiklene lå i lysken da han var barn, kan ha betydning.

Det er gode muligheter ved befruktning ved ICSI-metoden hvor man setter en sædcelle direkte inn i egget ved prøverørsmetoden. I det offentlige betaler man for den medisin som brukes, og det varierer. I privat regi koster det ca 30.000 per forsøk. Ventetid varierer fra sted til sted, men søk selv på nettet.

Man kan søke om adopsjon samtidig med behandling.

En spontanbaort viser at du kan bli gravid, så det er absolutt sjanse for at det kan skje igjen. Ikke gi opp. Lykke til, med vennlig hilsen Mette H Moen

Det er ikke helt riktig at man kan søke adopsjon samtidig...ikke hvis man skal følge samvittigheten. Man må nemlig skrive under på at man IKKE forsøker å bli gravid når man søker. Dette gjelder også for å bli godkjent som fosterforeldre. Det er veldig strengt.

Mange kjører et "dobbeltløp", men det er faktisk ikke lov....og det kan skade adopsjonskøen om alle gjør det. Med tanke på lengre ventetid for de som faktisk ikke kan få barn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307385-barne%C3%B8nske/#findComment-2565453
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...