Gå til innhold

Sprengte blodkar og milier

Anbefalte innlegg

Gjest Dwight

Jeg har synlige små blodkar på nesen min, kalles kanskje for sprengte blodkar (men de er ikke "sprengt" akkurat). Dette er svært irriterende, og de er lite pene å se på, spesielt siden jeg er ganske ung.

Har tidligere vært plaget av acne, og har arr og store porer etter dette. Jeg sliter fortsatt litt med milier, som jeg tror det heter. Helhetsinntrykket av ansiktet mitt kan derfor karakteriseres som alt annet enn glatt og ungdommelig.

Jeg har tidligere behandlet miliene mine med diatermi hos en dermatolog, er ikke helt sikker på hva behandlingen heter, han bruker en spesialnål med strøm (diatermi-nål?). Dette vil han nå bruke på de synelige blodårene mine. Er dette en god ide?

Er det andre gode behandlingsmåter for milier, bortsett fra og jevnlig dra til en hudlege å stikke hull på de med denne spesialnålen?

Helt til slutt: Jeg blir fortalt at jeg bekymrer meg for mye om huden min. En hudlege sa hun ikke trengte å behandle meg, og bagatelliserte problemet: "de vises ikke på avstand". Greit nok det hvis jeg skulle leve "på avstand" til folk hele livet mitt... Men miliene vises kanskje ikke så veldig godt for andre, og heller ikke blodårene, men jeg legger svært godt merke til de. Nå skal jeg til hudlege for andre gang i år for behandling, og har vært på mange behandlinger tidligere. Når vet man om, hva skal jeg si, fokuset på små skavanker tar litt av? Hvordan kvitter man seg med det ustanselige fokuset på huden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307433-sprengte-blodkar-og-milier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...