Gjest HarFåttUtslett.. Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei! Har fått røde utslett på rompe/lår, samt begge underarmene. De på underarmene er små som knappenålshuder - nesten som nupper. De på rompe/lår er noe større, og har en mer "hissig" rødfarge, men virker ikke så nuppete. De er alt fra knappenålsstørrelse til ca 7-8 mm. Oppdaget de samme dag. Utslettene klør ikke (heldigvis) Har hatt disse i ca en uke, og de har hverken blitt bedre eller værre. Har ikke byttet shampo, skyllemiddel eller liknende på lang tid. Eneste forskjellen i kostholdet er noen kroneis med nøtter (har ikke nøttealergi som jeg vet), og noen bokser med en slags energidrikk i likhet med red-bull (tåler red-bull) Hva kan disse utslettene være/komme av? Klør ikke, men er ikke særlig pent. Har fått noe hydrokortisonkrem jeg har tenk å prøve, eller anbefaler dere ikke det? Har blitt utsatt for litt svak konsentrasjon av ammoniakk-gass (fra salmiakk) 2-3 ganger siste mnd (pustet inn), men mengden her er langt under anbefalte normer, og eksponeringen har kun vart i 5-10 sekunder hver gang da det brukes til rengjøring av valser på arbeidsplassen. Kan dette ha noen sammenheng? Er ikke allergisk mot poller eller slikt..som jeg vet. Men har aldri hatt plager med dette, eller testet det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307467-r%C3%B8de-utslett-p%C3%A5-rompe-l%C3%A5r-og-underarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.