Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har noen sp angående Pergotime.

Jeg er 31 år med regelmessig 33 dagerssyklus og har ingen barn. Legen min har skrevet ut fire behanlinger med Pergotime.

Vil det stimulere kroppen min til å slippe mer enn det ene egget den vanligvis slipper?

Vil jeg få eggløsning tidligere enn normalt? Jeg begynner med pergotime på dag 5. i syklusen og skal ta 5 tbl. Vanligivs har jeg eggløsning på dag 17, men jeg lurer på om det kan skje før iogmed at jeg tar tablettene?

Vil sjansene mine til å bli gravid bli større?

Ved overstimulering, slipper kroppen flere egg, eller blir det mange umodne små som ikke slippes?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30748-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja. Det er øket tendens til at det løsner flere egg med pergotime. Eggløsning kan komme til forskjellig tid med Pergotime, muligens noe før. Ha samleie annen hver dag fra siste tablett.

Det diskuteres om pergotime øker sjansen for graviditet hos de med eggløsning, men det er verdt å forsøke.

Overstimulerings-symptomer kommer nesten bare hvor det inntrer graviditet, så da var egget modent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30748-pergotime/#findComment-122671
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...