Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sonic2000

Jeg ble mor i slutten av februar og jeg og partneren min begynte å ha sex igjen etter ca en måned. Jeg ammet og vi brukte ikke prevensjon. Etter ca 2 måneder ga jeg opp amming og fikk resept på p-pillen Loette 28. TIl nå (3 måneder siden fødsel) har vi altså hatt ubeskyttet sex. I pakningsvedlegget til pillene står det at man skal ta første pille når man får menstruasjon noe jeg ikke har fått ennå. Hvordan skal jeg gå fram i forhold til start på p.piller og beskyttelse. Jeg er ikke noe særlig glad i kondom, men det er kanskje bedre enn alternativet. Dessuten, bør jeg ta en graviditetstet nå? VIl den gi utslag så lenge jeg ikke har fått menstruasjonen tilbake..Er ikke klar for å bli gravid igjen. Jeg er 29 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307498-p-piller-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Sa ikke legen til deg hvordan du skulle gjøre det i forhold til p-pillene? Mener bestemt å huske at når det gjelder etter en fødsel, kan du begynne på pillene når som helst, uten å vente på mensen.

Du bør absolutt ta en graviditetstest før du begynner på pillene, for sjansen er ganske stor for at eggløsningen har kommet, siden du har avsluttet ammingen. Blir du gravid på første eggløsning etter fødsel, vil du ikke få noen mens.

Men veldig mange får ikke eggløsning før mange måneder etter fødselen - jeg selv fikk den ikke før barna var over og rundt ett år, men jeg ammet dem ganske lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...