Gå til innhold

hva koster det og hvor gammel må mann ha fylt

Anbefalte innlegg

Gjest Stine Dahlgren

Hei jeg er en jente på 24 år som vil så gjerne ha barn men mannen min kan ikke få barn.så vi lurte på om det lønner seg å¨dra til danmark og få prøverør der eller om vi skal gjøre det i norege. men hva koster det og hvordan går vi frem?

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Behandling i Danmark må du dekke selv (koster gjerne 50.000++), om du går gjennom det offentlige systemet i Norge er det mer eller mindre gratis (du må nok dekke en mindre andel selv). Ulempen ved å gå gjennom det offentlige systemet er at det kan ta lang tid, men du har jo tiden for deg.

Men har selv ingen erfaring med dette, så du får mer utfyllende svar fra andre, vil jeg tro :o).

• 2 måneder senere...
Gjest forsøk

Behandling i Danmark må du dekke selv (koster gjerne 50.000++), om du går gjennom det offentlige systemet i Norge er det mer eller mindre gratis (du må nok dekke en mindre andel selv). Ulempen ved å gå gjennom det offentlige systemet er at det kan ta lang tid, men du har jo tiden for deg.

Men har selv ingen erfaring med dette, så du får mer utfyllende svar fra andre, vil jeg tro :o).

Bare et apropos! Behandling i Norge koster maks 15000 i medisiner, samt 1500 i egenandeler til sykehuset pr forsøk. Altså totalt 19500 for 3 forsøk. Man får refundert alt over 16.500. I vårt tilfelle er medisinene kommet opp i 23000 allerede, og det bare for ett forsøk. man må legge ut alt på forhånd, og be trygdekontoret om refusjon. Reise og opphold betaler man egenandel for. Lykke til!

Annonse

Gjest Elextra

Bare et apropos! Behandling i Norge koster maks 15000 i medisiner, samt 1500 i egenandeler til sykehuset pr forsøk. Altså totalt 19500 for 3 forsøk. Man får refundert alt over 16.500. I vårt tilfelle er medisinene kommet opp i 23000 allerede, og det bare for ett forsøk. man må legge ut alt på forhånd, og be trygdekontoret om refusjon. Reise og opphold betaler man egenandel for. Lykke til!

Prisene jeg nevnte gjalt privat sykehus, det er klart det er billigere om man gjør det offentlig. Det burde jeg jo ha nevnt, men ingen jeg kjenner har hatt tålmodighet til å stille seg i den offentlige køen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...