Gå til innhold

hyperthereose og tanngommeproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest Mann i 60årene

Har i nærmere tre år hatt problemer med tanngommene mine. Har gått til behandling hos min tannlege og også hos spesialist. Har tatt vevsprøver. Tannlege og spesialist er i noe i villrede om diagnose, men mener jeg har fått en autoimmun sykdom i gommene (ventelig deskvamativ gingivitt eller pemfigoid). Fikk hos legen min vite nå nettopp at stoffskiftet mitt var noe for høyt. Dette har aldri vært tilfelle før. Skal ta ny stoffskifte-prøve. Mitt spørsmål er: Kan det være noen sammenheng mellom mine problemer med tanngommene og ev. høyt stoffskifte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307619-hyperthereose-og-tanngommeproblemer/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som pågår i gommene dine. Men når jeg hadde høyt stoffskifte hadde jeg en periode store sår i gommene og til og med i nesen uten at noen fant ut hva det var. Det gikk heldigvis over, men det tok sin tid og ingen leger trodde det hadde noe med stoffskiftet og gjøre. Men min erfaring er at de aller fleste som behandler en, vet altfor lite om hva stoffskiftet kan påvirke og gi av symptomer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...