Gå til innhold

Brystsmerter ved fysisk aktivitet

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne_på_25

Hei, Jeg har de siste ukene hatt smerter i brystet og ryggen ved trening. Kjennes som sviende eller stikkende smerter lokalisert midt i brystet og i ryggen. Varer et par sekunder. Kommer ved høy intensitet, f.eks. hvis jeg sykler opp en bakke eller løper opp en trapp, og går over ved lavere intensitet. Smertene forekommer ikke når jeg er i ro. Kjennes heller ikke ut som muskelsmerter. Hva kan disse komme av? Har tidligere tatt både 24t EKG og arbeids EKG da jeg har slitt mye med hjertebank og ekstraslag. Begge disse var normale. Hadde heller ikke samme type smerter da arbeids EKG ble tatt. Er veldig redd for hjertesykdom, men skjønner at dette er svært lite sannsynlig ettersom jeg tidligere har fått det såpass grundig sjekket. Blir da likevel bekymret når disse smertene kommer ved fysisk aktivitet med høy intensitet, og ikke ellers. Håper du kan si noe om hva dette kan være!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307623-brystsmerter-ved-fysisk-aktivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg tror det er mindre sannsynlig at dine smerter skyldes hjertesykdom og tror egentlig at muskelsmerter er en reel mulighet .Men siden dine smerter har vart i et par uker vil jeg anbefale at du diskuterer med din fastlege om du kan henvises til røntgen av lungene for å utelukke noe annet årsak som kan knyttes til lungene - dette blir viktigere dersom du i tillegg skulle oppleve tungpustenhet i forbindelse med smertene. Dersom røntgenbildet er normalt men smertene ikke gir seg kan man også vurdere CT undersøkelse av brystet for å prøve å finne årsaken til dine symptomer. Tror ikke at du trenger å være særlig bekymret men like greit å få utført disse testene for å kunne si dette med mer sikkerhet. Håper at dette hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...