Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg er ei jente på 22 år som ikkje klarer drikke ei flaske med vatn utan å måtte gå på to opp til 10 ganger. Når eg ikkje drikker så mykje går fortsatt ein del på do, men absolutt ikkje så mykje. Er dette vanleg? Veit ikkje om dette har noko med saken, men har ein del problem med mage smerte og. Kan det vera noko galt untatt at eg bare har ein veldig "liten" blære??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307627-bl%C3%A6reproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Det kan være flere ting, både fysisk og psykisk. Urinblæra er veldig følsom, og kan bli trigget av at vi blir for oppmerksomme på den.

Jeg ville tatt en tur til legen, det er flere ting det kan være, og det finnes det medisiner for.

Skriv opp lister 2 døgn før du går til legen, hvor mye drikker du, hvor mye urin kommer, og klokkeslett for begge deler.

Ta også med en urinprøve.

Blærekapasiteten din kan måles. Og blæra kan trenes opp. Da må du til uroterapeut, som er en sykepleier med tilleggsutdannelsen innen for urinveier. Fastlegen kan henvise deg.

Det varierer hvor ofte vi tømmer blæra, og mer inntak vil jo gi hyppigere dobesøk. Mener du selv at du går for ofte, så bestill legetime.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307627-bl%C3%A6reproblem/#findComment-2502732
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...