Gå til innhold

Farget utflod og murringer i ryggen

Anbefalte innlegg

Gjest Bigbelly

For seks år siden ble jeg gravid på p pillen. Det endte med spontan abort uten at jeg visste at jeg var gravid. De smertene jeg hadde før jeg visste hva som var galt, husker jeg godt enda.

Det var noe voldsomt vondt i korsryggen!! Intens stikke/kile/krampe smerter og det var mer vondt der enn i magen.

Var dette rier??

For igår kom de samme smertene, bare ikke så sterke. De sitter fremdeles i korsryggen, og nå hadde jeg kynnere i tillegg. De holdt på en stund uten noen regelmessighet, men ga seg. ¨Nå er det bare så vidt jeg kjenner litt murring der bak.

Og utflod; for to uker siden to ganger så jeg at jeg hadde litt rosafarget utflod. Ikke noe slim, men bare vanlig utflod. Kan det ha vært slimproppen??

Er det noe igang snart???Har termin om 17 dager!

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30764-farget-utflod-og-murringer-i-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Vid spontanabort så får en del smärtor i ryggen medans andra får ont i magen, som menssmärta. Du fick antagligen dessa smärtor då kroppen försökte att "kvitta sig", din graviditet.

Det rosafärgade slemmet tror jag inte var slemproppen, då den ofta innehåller mera gammalt blod, brunfärgat. Dina smärtor som du har haft nu i ryggen, i samband med att magen har dragit i hop sig, beror på kynnere. Livmodern förbereder sig nu iför förlossningen och din livmoderhals kanske håller på att mogna. När förlossningen sätter igång på riktigt, är det ingen som vet. Lycka till vidare!

Trine Endsjø, jordmor

Når du er så nærme termin, kan det godt tenkes at du begynner å få litt modningsrier, eller kraftige kynnere som har effekt på modningen av livmorhalsen. Slimproppen er gjerne slimete og kan godt ha litt blod i seg. Den kan godt komme både dager og uker før fødselen starter. Hvis du er ute etter å få vite hvorvidt du nærmer deg fødsel, kan jeg nok ikke si noe som helst av betydning. Et godt råd er likevel at du forbereder deg psykisk at du vel så gjerne kan gå over termin, som at du skal føde nå, ett par uker før termin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...