Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mary Poppins

Jeg har pleid å hoppe over jeg og, og det skal visst nok ikke være farlig. Men jeg ville kanskje tatt en pause snart og hatt mensen.

Forøvrig.. har du sex? Etter å ha hoppet over mensen en del ganger opplevde jeg at jeg begynte å blø hyppig ved sex, spesielt om jeg ikke tok pillen på nøyaktig samme tid hver dag.

Mette Moen, Gynekolog

Det er absolutt ikke farlig å hoppe over menstruasjonen så ofte du ønsker det. Den dag du stopper med pillene vil ditt eget system ta seg opp ganske fort, så det er ikke redusert fruktbarhet etterpå. Den blødning man legger inn med en pille-fri uke er kun av psykologiske grunner, at kvinner føler det naturlig med blødning. Eneste problem med dette kontinuerlige system er at det kan komme småblødninger, men da kan du bare stoppe med pillene i tre dager og starte på igjen. Du er beskyttet også i de tre dager uten piller.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Gjest scora

Jeg har pleid å hoppe over jeg og, og det skal visst nok ikke være farlig. Men jeg ville kanskje tatt en pause snart og hatt mensen.

Forøvrig.. har du sex? Etter å ha hoppet over mensen en del ganger opplevde jeg at jeg begynte å blø hyppig ved sex, spesielt om jeg ikke tok pillen på nøyaktig samme tid hver dag.

ja jeg har sex, mn er ikke plaget med å blø da.

Gjest scora

Det er absolutt ikke farlig å hoppe over menstruasjonen så ofte du ønsker det. Den dag du stopper med pillene vil ditt eget system ta seg opp ganske fort, så det er ikke redusert fruktbarhet etterpå. Den blødning man legger inn med en pille-fri uke er kun av psykologiske grunner, at kvinner føler det naturlig med blødning. Eneste problem med dette kontinuerlige system er at det kan komme småblødninger, men da kan du bare stoppe med pillene i tre dager og starte på igjen. Du er beskyttet også i de tre dager uten piller.

Vennlig hilsen Mette H Moen

tusen takk for svaret, jeg var ganske bekymret for at det var farlig å at jeg ikke kunne få barn. fikk høre at vis jeg hoppet over mensen så ofte, så¨kunne jeg ikke få barn

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...