Gjest Vekten-47 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei! Jeg er en 60 år gammel kvinne som lenge har vært plaget av hoste med slim som er gulgrønt på farge. Dette har pågått over lang tid med perioder der jeg føler meg bra. Den siste uken har hosten økt og vært ganske intens. Jeg har også fått ganske høy feber oppunder 39-40 grader i 3-4 dager på rad med mye svetting om natten. I tillegg til dette har jeg hatt smerter i korsryggen på venstre side. Det føles som om det er luft som presser nedover på venstre side. Mye luft har kommet ut. Jeg har følt meg veldig slapp. Jeg har vært en del plaget med skjevhet i bekken, men smertene nå føles annerledes enn tidligere. Jeg er litt bekymret siden jeg har vært slapp og hatt så høy feber i tillegg. Jeg har vært hos 3 forskjellige leger som sier 3 ting. Den første mente det kunne være nyrebekkenbetennelse, mens den andre mente det ikke var det siden det ikke viste noe på urinprøven jeg tok. Den andre legen mente jeg hadde en virusinfeksjon, mens den tredje antok at det var en influensa. jeg blir litt forvirret når det gis så forskjellige diagnoser. Jeg har tatt blodprøve og CP uten at det vises noe tegn til noe galt. Prøvene ser fine ut. Jeg fikk KEFLEX antibiotika av den første legen siden blodprøven han tok viste utslag på infeksjon, men den siste legen mente jeg ikke skulle ta denne medisinen mer siden det ikke lenger viste noe på blodprøven (3 dager senere). Jeg er litt bekymret for om det kan være lungekreft. Ville dette vises på blodprøven i tilfelle? Lurer på om det er andre undersøkelser jeg burde tatt i tillegg f.eks røntgen eller sonde i halsen for å ta prøver av spyttprøver. Jeg har også vært for ca. 1 mnds. tid siden hos en øre, nese hals spesialist som mente jeg var plaget av en halskatarr. Hva tror du, skal jeg bare fortsette å ta smertestillende til plagene gir seg eller burde jeg få en annen type undersøkelse? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307805-bronkittlignende-hoste-h%C3%B8y-feber-og-smerter-i-korsryggen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Dersom du fortsatt har feber og hoste vil det sannsynligvis være en god ide å vurdere røntgenundersøkelse av lungene. Dette er en enkel og grei måte å utelukke infeksjon i ditt tilfelle og vil samtidig kunne betrygge deg at dette ikke dreier seg om lungekreft (noe jeg mener er lite sannsynlig utifra det du beskriver). Dersom røntgenbildet er normalt og du fortsatt har vondtt i korsryggen på venstre side kan man eventuelt vurdere nærmere undersøkelse av nyrene med feks ultralyd. Du spurte også om kreft kan vises på blodprøver - svaret er at blodprøver kan noen ganger gi indirekte indikasjon på en slik diagnose men det er ikke noe blodprøve som kan vise dette direkte. Men som sagt jeg synes det er liten grunn for at at du skal begynne å bekymre deg over en slik diagnose. Håper at dett hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307805-bronkittlignende-hoste-h%C3%B8y-feber-og-smerter-i-korsryggen/#findComment-2506016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.