Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest linnea298

Jeg vurderer sterkt å beholde barnet. Men hvilken hjelp kan jeg få? Barnefar er på vei bort,han har vært et mareritt og jeg ønsker ikke lenger kontakt. Bare jeg klarer det.

En venninne er nydelig gravig, og jeg merker jeg får mer og mer lyst til å beholde, jo lenger bort faren kommer. Hvis dere skjønner?

Hvordan skal jeg klare dette alene? Har også fått igjen følelser for en litt gammel flamme, men han vil jo sikkert ikke ha meg hvis jeg er gravid likssom....Men jeg vil gjøre mye for å få til noe med han igjen....

Jeg må hvertfall snakke med fastlegen om at jeg er blitt usikker,og kanskje hun kan henvise meg til noen jeg kan snakke med?

Til dere som vet historien fra "samliv", hva hadde dere gjort?

Og kan jeg merke attesten med "ukjent far" ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307838-hvor-kan-jeg-f%C3%A5-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg kan ikke ta beslutningen for deg. Men jeg kan si noen ord om å ta abort (for det har jeg gjordt) og om å ha barn.

Jeg ble uønsket gravid med en jeg ikke hadde noe forhold til, og bestemte meg for å ta abort. Det er en beslutning jeg aldri har angret på, men det har vært følelsesmessig tøft noen ganger. Hvis man velger å ta abort så er det en sorg man bærer med seg i lang tid. Det er aldri noen enkel løsning.

Jeg ser at du spør om du orker kirurgisk abort. For meg var inngrepet enkelt. Kom inn på morgenen, fikk to likegladtabletter, ble derretter trillet inn på operasjonsstuen helt i ørska, fikk anestesi, og vips så våknet jeg opp igjen og det hele var over. De var veldig forståelsesfulle og snille på sykehuset.

Jeg har et barn på 2 år, og er gravid med nr. to. Livet med barn er veldig givende og spennende, men det er også utrolig SLITSOMT. Jeg vet ikke hvordan det er mulig å være alene med et lite barn. Jeg er helt utslitt dersom mannen min er bortreist bare en uke - tør nesten ikke tenke på hvor stor belastning det må være å være alene med et barn. Ære være alenemødre.

Tenk deg nøye om dersom du velger å beholde barnet. Hva slags støtte og hjelp kan du få i hverdagen? Har du familie som vil hjelpe deg med å sitte barnevakt, hente i barnehagen osv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...