Gå til innhold

Pergoitme, sopp og graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest Sønni

Jeg har nettopp begynt på min andre kur med pergotime. Den første var en enkel kur, og den ga meg eggløsning. Den andre kuren er dobbel, og jeg håper at den ikke bare gir meg eggløsning, men også kan hjelpe meg å bli gravid.

I sist syklus hadde jeg en kraftig soppinfeksjon, og tok derfor en kur med Canesten rett før menstruasjonen. Kan denne soppinfeksjonen ha gjort det vanskelig for meg å bli gravid?

Jeg har bare hatt to eggløsninger i løpet av de tre årene vi har prøvd å få barn.

I løpet av de siste 7 mnd har jeg opplevd to spontanaborter, men fikk vite av min gynekolog at om jeg ikke blir gravid i løpet av denne kuren eller den neste er og forblir vi ufrivillig barnløse. Hvor store sjangser har vi egentlig da??? Vil vi ikke få noe hjelp om jeg ikke blir gravid nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30786-pergoitme-sopp-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Sopp kan ikke påvirke dine muligheter fra å bli gravid. Du sier ikke noe om din alder eller mulig årsak til manglende eggløsning, så jeg kan ikke bedømme dine sjanser. Men man ser plutselig graviditet også hos kvinner med sjeldne eggløsninger. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...