Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mc-85

Lurer på hvor sterke smerter som er normalt. Jeg har utrolig vondt i magen. Sterke kramper som kommer og går, men vondt gjør det hele tiden. Det gjør såpass vondt at jeg blir kvalm. Klarer ikke å stå, må bare sette meg ned. Synes smertene har blitt verre siden i går.

I går satt de mest i ryggen, lavt nede i ryggen. Men i dag sitter de mest i magen, varierer litt på hvilken side det gjør mest vondt.

Blør veldig masse også. Synes ikke det har avtatt noe. Men har bare blødd skikkelig siden onsdag. Derfor regner jeg med at det er litt tidlig å vente at det skal avta.

Blør ihvertfall lett gjennom 6-7 nattbind til dagen. Vet ikke om det er spesielt mye, men det er ihvertfall nok.

Jeg blir litt engstelig, litt bekymret for om det er noe galt. Har ikke hatt utskrapning, da legen mente at kroppen ville ordne opp selv. Var på en undersøkelse før jeg begynte å blø. Skal til legen i slutten av neste uke, for å sjekke om det er rester igjen.

Hvis jeg ikke hadde blitt gravid skulle jeg hatt mensen i begynnelsen av juni. Kan det være derfor jeg blør mye og har sterke smerter? At det er MA og mensen på en gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307877-hvor-sterke-smerter-ved-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei! Jeg har hatt en spontanabort for ikke så lenge siden. Det var en veldig spesiell, spiss, knytende smerte som gjorde at jeg ikke kunne stå eller sitte eller noe i kansje ett minutt eller noe, gikk på do kort etterpå og da kom embryoe ut. Det var veldig tidlig i grviditeten. 4/5 sv.skaps uke eller noe, visste faktisk ikke at jeg var gravid før dette. Etter dette hadde jeg ingen smerter lenger, men dagen før dette skjedde og de påfølgende dagene blødde jeg unormalt mye. Smertene tror jeg er forskjellig fra person til person.

For å svare på spørsmålet ditt, har snakked med en del helsepersonell etter aborten min for å finne ut om jeg hadde en feil i det. Og det de sier er at det ikke fins noe eksakt svar, men at mest sannsynlig at det var noe galt med barnet, kromosomfeil eller blodtype som gjorde at kroppen støtet det ut. En ting vet jeg og det er at at du skulle ha hatt mensen da er ikke grunnen for at det skjedde. Mest sannsynlig er det det jeg sa over.

God bedring!

Gjest MAveteran

Jeg hadde MA for noen år siden, og da sa legen at kroppen ordnet opp selv i løpet av uken. Men jeg fikk sterke blødninger (nytta ikke med bind, det bare ploppet ut i store klumper, rant igjennom alt). Smertene var litt sterkere enn ved menstruasjon, men ikke så sterke at jeg ikke kunne stå på beina.

Jeg endte på kvinneklinikken og skulle egentlig ta utskrapning, men så måtte legen avgårde til fødeavd for noe akutt og jeg fikk heller tabeletter for å fremme blødningene...

Jeg vet ikke om jeg hadde trengt å oppsøke lege den dagen, men om du synes det blir for vondt og for mye blod bør du vel ta en tur på legevakten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...