Gjest sånnsånn Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Har skrevet mange brev den siste uka.. Ingen har blitt sendt. Men igår måtte jeg dit og hente noen notater som jeg virkelig trengte, han så heller j***** ut.. Så jeg gikk hjem, skreiv et nytt brev og gikk tilbake og gav det til han. Responsen var ikke akkurat det jeg håpet på.. Fikk klar beskjed om å holde meg unna, og at om jeg prøver å kontakte han på tlf igjen så kommer han til å skifte nummer. Høres sikkert ut som jeg er en skikkelig stalker, men har ikke prøvd å kontakte han på ei uke. Hadde opprinnelig tenkt å vente til etter alle eksamener med å kontakte han, men det er over en mnd til så det virket litt for lenge.. Er iallfall ikke mer jeg kan gjøre nå.. Unntatt å prøve å fokusere på eksamen. Mildt sagt frustrerende i og med at konsentrasjonen er helt på bånn. Hvorfor er det slik at noen bare kan blokkere alt som er av forstyrrende momenter og lese i veg uansett distraksjoner, mens jeg ikke klarer det i det hele tatt? Hva er hemmeligheten bak konsentrasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307881-%C3%A5-be-om-unnskyldning-forts/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marcesfrances Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ikke akkurat beste utgangspunktet for eksamenslesing nei. Skjønner godt at du får problemer med å konsentrere deg. Jeg har aldri vært i en lignende situasjon rett før eksamen, men kan jo komme med noen generelle tips: -Sett deg på en lesesal eller noe lignende hvor det er vanskeligere å miste fokus, selv får jeg aldri til å lese hjemme, er alltid så mye annet man kan finne på -Tenk på framtiden, den vanskelige situasjonen du er i nå vil gå over etterhvert, eksamensresultatene dine er viktige for framtidige jobbmuligheter og kariere -Det hjelper gjerne å ha noe positivt å se fram til som du kan glede deg til etter eksamenstida er ferdig, hva med å planlegge en hyggelig venninnetur eller noe annet du kan glede deg til? Da får du tankene litt vekk fra den dårlige samvittigheten du sliter med og har noe mer lystbetont å se fram til som får opp motivasjonen til å klare å gi alt i form av lesing nå fram til eksamen. Er sånn jeg pleier å få opp motivasjonen og konsentrasjonen før eksamen, men du er jo i en ganske annerledes situasjon en det jeg noen gang har vært. Og selv om det er vanskelig bør du virkelig prøve å ikke klandre deg selv for mye for det som har skjedd. Du gjorde noe dumt, han hadde god grunn til å bli skuffa og såret, men du har fått sagt fra at du angrer og bedt om unnskylding. Gjort er gjort, du dreit deg ut, men sånt skjer. Skjønner at det er en ubeskrivelig jævelig følelse å såre noen man er så glad i så sterkt, men du har vist at du angrer, er ikke noe mer du kan gjøre nå. Han trenger og fortjener tid til å finne ut av det på egenhånd og du trenger tid til å lese til eksamen. Masse lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307881-%C3%A5-be-om-unnskyldning-forts/#findComment-2504570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sånnsånn Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ikke akkurat beste utgangspunktet for eksamenslesing nei. Skjønner godt at du får problemer med å konsentrere deg. Jeg har aldri vært i en lignende situasjon rett før eksamen, men kan jo komme med noen generelle tips: -Sett deg på en lesesal eller noe lignende hvor det er vanskeligere å miste fokus, selv får jeg aldri til å lese hjemme, er alltid så mye annet man kan finne på -Tenk på framtiden, den vanskelige situasjonen du er i nå vil gå over etterhvert, eksamensresultatene dine er viktige for framtidige jobbmuligheter og kariere -Det hjelper gjerne å ha noe positivt å se fram til som du kan glede deg til etter eksamenstida er ferdig, hva med å planlegge en hyggelig venninnetur eller noe annet du kan glede deg til? Da får du tankene litt vekk fra den dårlige samvittigheten du sliter med og har noe mer lystbetont å se fram til som får opp motivasjonen til å klare å gi alt i form av lesing nå fram til eksamen. Er sånn jeg pleier å få opp motivasjonen og konsentrasjonen før eksamen, men du er jo i en ganske annerledes situasjon en det jeg noen gang har vært. Og selv om det er vanskelig bør du virkelig prøve å ikke klandre deg selv for mye for det som har skjedd. Du gjorde noe dumt, han hadde god grunn til å bli skuffa og såret, men du har fått sagt fra at du angrer og bedt om unnskylding. Gjort er gjort, du dreit deg ut, men sånt skjer. Skjønner at det er en ubeskrivelig jævelig følelse å såre noen man er så glad i så sterkt, men du har vist at du angrer, er ikke noe mer du kan gjøre nå. Han trenger og fortjener tid til å finne ut av det på egenhånd og du trenger tid til å lese til eksamen. Masse lykke til! Tusen, tusen takk for svaret ditt! Perspektiv er en fin ting. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307881-%C3%A5-be-om-unnskyldning-forts/#findComment-2504621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Er det ille nok så klarer jeg ikke å stenge ute det som plager meg jeg heller - så du er ikke alene. Det å skrive brev er en bra ting å gjøre. Og å ikke sende dem er også klokt. Da får du satt ord på din egen prossess for å komme over det som skjedde, og likevel respekterer du hans ønske om å ikke høre fra deg. Du gjør en bra jobb. Fortsett å gjøre så godt du kan du. Fortsett å la ham være i fred - han må jobbe seg ut av sorgen på sin egen måte. Og fortsett å bearbeide hva som skjedde selv, og se deg om etter alle de tegnene du finner på at du ikke er så verst du heller. Det ble helt feil - ok - men du har lært. Da var det godt for noe likevel. Opp med hodet - prøv å fokusere på eksamen og på å ta vare på deg selv best mulig. Det er ikke stort annet å gjøre. Stor klem :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307881-%C3%A5-be-om-unnskyldning-forts/#findComment-2505632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sånnsånn Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Er det ille nok så klarer jeg ikke å stenge ute det som plager meg jeg heller - så du er ikke alene. Det å skrive brev er en bra ting å gjøre. Og å ikke sende dem er også klokt. Da får du satt ord på din egen prossess for å komme over det som skjedde, og likevel respekterer du hans ønske om å ikke høre fra deg. Du gjør en bra jobb. Fortsett å gjøre så godt du kan du. Fortsett å la ham være i fred - han må jobbe seg ut av sorgen på sin egen måte. Og fortsett å bearbeide hva som skjedde selv, og se deg om etter alle de tegnene du finner på at du ikke er så verst du heller. Det ble helt feil - ok - men du har lært. Da var det godt for noe likevel. Opp med hodet - prøv å fokusere på eksamen og på å ta vare på deg selv best mulig. Det er ikke stort annet å gjøre. Stor klem :-) Takk for fine ord Valnøtt :-) Ønsker deg en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307881-%C3%A5-be-om-unnskyldning-forts/#findComment-2505737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.