Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest seborre

Er en 25 år gammel mann som fikk prognosen seboreisk eksem for et år siden. Dessverre er det utrolig hissig og går rundt med store utbrudd i hele ansiktet. Har vært hos 3 hudleger, og iløpet av det siste året har jeg fått fungural krem, locoid, locoidol, elidel og fungural tabeletter, men uten noe godt resultat. Har sammenlignet meg selv med mange på nett, og sett bilder, og det virker som om jeg har en mye kraftigere form for seborreisk eksem enn de fleste. Tilogmed hudlegene mine er oppgitte, så nå skal jeg visstnok begynne på en roaccutankur. Har søkt og søkt men finner ingen god informasjon om hvordan roaccutan virker på seborreisk eksem. Lurer på om du har du hørt om en slik behandling før? Noe annet er at jeg har to hudlag i ansiktet, under er den rødaktige huden, men oppå der igjen er det bare et ekstra lag av død hud, som man ser veldig tydelig etter f.eks en dusj. Virker som om hudcellene produserer seg selv for fort, slik at jeg får et ekstremt overflod av hud, noe som er veldig uheldig siden da trekker ikke diverse kremer som f.eks solkrem inn i huden min, og jeg får ikke skikkelig beskyttelse om jeg er ute. Har merket en liten bedring med all den døde huden etter jeg begynte å ta omega3, noe jeg har lest hjelper mot psoriasis, så kan all denne ekstra huden skyldes psoriasis? Kan man ha begge deler, altså seborreisk eksem pluss psoriasis samtidig? (Har kun overflod med hud i ansikt og hodebunn, huden på resten av kroppen er fin, har ingen andre symptomer på psoriasis, og ingen i familien har det) Da jeg viste bilder av hvordan det så ut etter en dusj til hudlegen min ristet han bare på hodet, og skjønte ikke hva det kunne være. Et siste spørsmål: Jeg går på Elidel nå, men det står i vedlegget at man må være veldig forsiktig med soling når man går på dette produktet, men som du vet hjelper solen på seborreisk eksem, så hva skal jeg gjøre? Går det greit med 1 times soling hver dag? Eller eventuelt kun smøre på om kvelden? Håper på positivt svar, og at det fins håp for meg. Kan og nevne at jeg har eksemet også i hudbunnen, hvor det ligger et lag av hudskjell over hele hodebunnen. Håper dette ikke ble for mange spørsmål, men mye jeg lurer på, takket meget for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308010-seborre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...