Gå til innhold

før mekling-papir om deling?

Anbefalte innlegg

Gjest en doler uten nick

Vi skal bo hver for oss, og da bør vi vel ha med papir til mekling?

Alt er så nytt for meg selvsagt. Jeg skal vel levere inn papir om seperasjon, og så får vi time til mekling siden vi har barn. Da bør vi vel ha klart papir om deling (barn og ting?) på forhånd slik at det går raskere?

Har noen link med greit oppsett, eller skal jeg bare skrive ned noe på et papir?

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308029-f%C3%B8r-mekling-papir-om-deling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde ikke med papir til mekling, men vi hadde snakket om alt før vi dro, så vi var enig om hvordan vi skulle fordele omsorgen for barnet. Etter meklingen får dere attest, som må sendes med når dere søker om separasjon.

Oppgjør med hus og ting ble vi enige om oss i mellom, og skrev bare opp det, men ingen advokat, familevernkontor el, ble blandet inn.

Gjest en doler uten nick

Vi hadde ikke med papir til mekling, men vi hadde snakket om alt før vi dro, så vi var enig om hvordan vi skulle fordele omsorgen for barnet. Etter meklingen får dere attest, som må sendes med når dere søker om separasjon.

Oppgjør med hus og ting ble vi enige om oss i mellom, og skrev bare opp det, men ingen advokat, familevernkontor el, ble blandet inn.

Så vi må få tid til mekling først før vi leverer papiret om seperasjon altså? Det visste jeg ikke.

Takk, da har jeg ringt. Men det kunne visst ta tid. Koster det mye?

Gratis. :o) Vi fikk time nesten med en gang og klarte oss med den ene timen, vi var jo skjønt enige om alt. At dama vi var hos ikke kunne skjønne hvorfor vi skulle skilles er en annen sak...

Annonse

Gjest en doler uten nick

Gratis. :o) Vi fikk time nesten med en gang og klarte oss med den ene timen, vi var jo skjønt enige om alt. At dama vi var hos ikke kunne skjønne hvorfor vi skulle skilles er en annen sak...

Det var godt å høre! Jeg håper det ikke varer for lenge før vi får time og før jeg får noe støtte, for jeg har kun litt over 5000 i inntekt utbetalt fast. Så det vil selvsagt ikke dekke utgiftene mine når han flytter.... :-S

Vet du om utleier må skrive under om jeg søker om bostøtte? Jeg leier av familie, og de synes dette er pinlig (særlig om jeg søker om bostøtte).

Gjest en doler uten nick

Jeg skal jobbe mer etter hvert, men ikke akkurat nå.

Gjest Bokonsulent

Det var godt å høre! Jeg håper det ikke varer for lenge før vi får time og før jeg får noe støtte, for jeg har kun litt over 5000 i inntekt utbetalt fast. Så det vil selvsagt ikke dekke utgiftene mine når han flytter.... :-S

Vet du om utleier må skrive under om jeg søker om bostøtte? Jeg leier av familie, og de synes dette er pinlig (særlig om jeg søker om bostøtte).

Utleier må ikke skrive under på bostøtte. Gyldig leiekontrakt er godt nok.

''Vet du om utleier må skrive under om jeg søker om bostøtte? Jeg leier av familie, og de synes dette er pinlig (særlig om jeg søker om bostøtte).''

Aner ikke. Vet bare at du skal tjene _veldig_ lite om du skal har rett på bostøtte.

Med den lønna di har du jo rett på en bra slump i overgangsstønad i 3 år fremover da + at du får dekket 64% av dokumentert barnetilsyn + en ekstra barnetrygd om ungen(e) har bostedsadresse hos deg.

Gjest Valnøtt

Du kan søke om utvidet barnetrygd og de andre stønadene før spearasjon er innvilget, hvis du kan dokumentere at samlivet er brutt.

Hvis du ikke får slik dokumentasjon må du først vente på meklingen før du får sende søknaden om separasjon. Deretter må du vente på at separasjonssøknaden behandles, og etter det igjen kan du søke barnebidrag og bidrag og de andre stønadene - men de har også behandlingstid.

Så hvis alt går deg i motbakke så kan det ta mange måneder før du får sving på økonomien. I mellomtiden er det sosialkontoret som er stedet for deg - eller å få deg en jobb med bedre lønn.

Du får alt etterbetalt tilbake til separasjonsdatoen etterhvert da - men som sagt - selv den kan være ganske langt unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...