Gå til innhold

kvinne, 26

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

klamydia

Min partner smittet meg med Klamydia da vi innledet vårt forhold. Vi tok da medisinen (Azitromax + en ukes kur) i sammen og avstod fra å ha sex til behandlingen var over. En måned senere testet jeg negativ, og han var negativ 6 uker senere. Noen måneder etter fikk jeg igjen symtoner og fikk bekreftet positiv prøve. Partneren min var da også negativ, og han sier at legen sa at følgende kunne ha skjedd

1. Den første prøven var falsk negativ. 2. Azitromaxen hjalp ikke han, fordi denne medisinen virker på bare 90 % av befolkningen. 2. Han kan ha motstandsdyktige bakterier som ikke lar seg kurere av Azitromax eller doxi et eller annet. 3. Han har tatt annen medisin (allergi) som kan hindre virkningen. 4. Han har lavt stoffskifte.

Det kan legges til at han er en idrettsmann og har aldri vært syk eller hatt klamydia før.

Jeg er ikke interessert i å henge han eller legen, men dette virker rart og min lege sier noe helt annet. Kan jeg få et svar til alle disse påstandene. Jeg setter stor pris på dette, fordi flere av mine venniner har opplevd lignende ting, og i hvert tilfelle har det kommet frem at partneren hadde vært utro, men lot være å si det, fordi den dama de hadde vært kunne "umulig ha noe". Selv om jeg tro min partner, er dette litt rart, og absolutt ikke hva legen min på Olaphia sier.

Takk for fantastisk website. Håper det går bra med dere.

- Kvinne 26

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30814-kvinne-26/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Den første prøven var falsk negativ.

Det kan være mulig

2a. Azitromaxen hjalp ikke

han, fordi denne medisinen virker på bare 90 % av befolkningen.

Det er veldig uvanlig at Axitromax ikke virker, men det kan ikke utelukkes

2b. Han kan ha motstandsdyktige bakterier som ikke lar seg

kurere av Azitromax eller doxi et eller annet.

Det er svar på 2.

3. Han har tatt

annen medisin (allergi) som kan hindre virkningen.

Jeg kan ikke se hvilke medikamenter som skulle ha en slik effekt ved azitromax, men det er kjent fo randre legmemidler.

4. Han har lavt stoffskifte.

Det skulle ikke spille noen rolle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30814-kvinne-26/#findComment-122674
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...