Gjest hva skriver man? Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 En venninne skal døpe dattern sin i morgen. Jeg skal ikke i dåpen, men hadde tenkt å gi dem et lite kort for å vise at jeg tenker på dem. (Er det forresten vanlig å gi gave når man ikke er bedt i selskap? Ikke min beste venninne, men en god venninne.. Treffes kanskje 1 gang pr år pga bor i forskjellig del av landet..) Mitt spørsmål er da hva jeg skal skrive på kortet? Gratulere med dagen og lykke til med den lille? Eller er kortet liksom til barnet, så det står lykke til videre i livet, eller noe sånt? Hvis noen har forslag til bibelvers og skrive, er jeg også takknemlig. Foreldrene er religiøse. 0 Siter
Gjest Tupsi-Tupsi Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Du trenger ikke gi gave. Jeg bruker å skrive: Til lykke med dåpsdagen og fremtiden. 0 Siter
Gjest EnSomHarPrøvd Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Dåpsgaver gir vi kun til familie , og de vi har vært faddere til. Selv ikke til nære venners barn har vi gitt dåpspresang. Det er ikke vanlig i vår omgangskrets. På kortet til de vi gir til, bruker jeg å skrive til slutt: Ønsker deg en velsignet fremtid. (det er sånn "passe religiøst" for både troende og ikke-troende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.