Gjest Shooter Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det som nettopp har skjedd framstår for meg som ganske merkelig. Fra mars har jeg og min kjæresten/eks hatt et avstandsforhold ifm at hun fikk et jobbtilbud hun ikke kunne si nei til. Vi var begge enige om at dette var noe hun skulle gjøre selv om jeg selvfølgelig hadde etpar innvendinger. Et argument hun brukte var at jeg egentlig ikke hadde noe jeg skulle si ettersom min jobb også til tider innebærer mye reising og uforutsigbarhet. Vi har tidligere hatt avstandsforhold(fire måneder ifm at hun var ute og reiste sammen med en venninne) og dette gikk knirkefritt. Den siste måneden har hun hatt veldig mye stress på jobben og fått endel krav om prestasjoner fra ledelsen, noe jeg har merket at har tæret mye på henne. Min strategi da var å backe litt av, ikke stille noen særlige krav og heller vente til hun kom seg på rett kjøl igjen. I denne perioden gikk hennes interesse for å opprettholde kontakt med meg gradvis nedover og for etpar dager siden kunne hun fortelle meg at gnisten rett og slett var borte. Hun var helt fra seg av fortvilelse over at dette hadde skjedd og sa om og om igjen at hun hadde prøvd og prøvd å finne den igjen. Hun hatet seg selv for at hun ikke kunne få dette til å funke ettersom hun visste så godt at det bare kunne være oss to. I tillegg sa hun at følelsene hennes hadde glidd mer over til å være de følelsene hun har for en bestevenn. Nå har jeg sagt at jeg ikke vil ha noen kontakt før vi kan treffes til sommeren for å få snakket skikkelig om disse tingene, men samtidig føler jeg at hun virkelig trenger en ekte venn nå som hun har det såpass vanskelig. Jeg syntes hele denne situasjonen er fortvilet og forvirrende og lurer på om noen har liknende erfaringer. Er det noen vei tilbake fra bestevennfella? Skal jeg være kostbar? Er alt håp ute? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308255-gnisten-forsvant/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Å være bestevenn er slett ingen felle. Det er et utmerket utgangspunkt for å tenne en ny flamme. Følelser går opp og ned. Det er ganske normalt å føle slik hun gjør. Det betyr ikke at forholdet er over. Det betyr bare at man må yte litt ekstra vilje og innsats i en periode. Avlys det annonserte oppholdet i kontakten. Fortell henne heller at hun er alt for flott til at du ønsker å miste henne. Si at om det ikke gnistrer i hennes ende gjør det det i din. Spør om hun vil gi deg sjansen til å tenne hennes gnist igjen. Du har vunnet henne før. Ha tro på at du er i stand til å gjøre det igjen. Ikke la flyktige følelser få ødelegge et godt forhold. Be henne ikke analysere følelsene sine så mye. Bare våge å stole litt på deg, og på at hun selv kan føle seg mer levende igjen. Ikke la deg danke ut av en følelsesmessig nedtur pga stress hos din kjære. Hvem vet. Kan hende er det at du kan omfavne henne uten å stille krav til hennes følelser eller tro på forholdet, nøyaktig hva som skal til. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308255-gnisten-forsvant/#findComment-2511961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.