Gå til innhold

Saltvann eller silikon?

Anbefalte innlegg

Gjest Tiibii

Hei! Lurer på hva som avgjør om man velger saltvann eller silikon - hører så mye forskjellig. Jeg har bitte små bryst..en halv a-cup, og har lenge tenkt at jeg vil ha bryst som faktisk fyller opp en bh :) Er det noen som har informasjon om hvilke kriterier som ligger til grunn for om man eventuelt kan få det dekket? Takker for svar **

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308258-saltvann-eller-silikon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nye pupper - here I come

Da jeg la inn implatat så fikk jeg faktisk ikke noe valg. De hadde to typer silikoninnlegg.

Jeg hadde 80A (neste i hvertfall.....)

Jeg har aldri hørt om at noen har fått dekket dette, så du må nok forvente å betale for det selv. Og husk også at innleggene må byttes ut med jevne mellomrom.

Gjest mora2

''Er det noen som har informasjon om hvilke kriterier som ligger til grunn for om man eventuelt kan få det dekket? ''

Du må ha fjernet et bryst..Andre får ikke dekket operasjonen.

Silikon eller saltvann, den største forskjellen er vel om det skulle begynne å lekke ut i kroppen...

Jeg valgte silikon

Gjest Tiibii

Da jeg la inn implatat så fikk jeg faktisk ikke noe valg. De hadde to typer silikoninnlegg.

Jeg hadde 80A (neste i hvertfall.....)

Jeg har aldri hørt om at noen har fått dekket dette, så du må nok forvente å betale for det selv. Og husk også at innleggene må byttes ut med jevne mellomrom.

Ja, ok. Har bare hørt at noen har fått det dekket hvis de har hatt usannsynlig små, psykiske aspekt ved det og så videre. At det er en søknadsprosess (?) men jeg er ikke sikker. Nye pupper har jeg hvertfall lyst på =) Men er ikke lett å vite hva man skal velge oppi all strømmen av informasjon. Best er det vel å bestille seg en konsultasjon og høre hva de anbefaler. Hvor ofte er det en må bytte ut implantatene - hvert 10. år? og må man sjekke seg av og til?

Ja, ok. Har bare hørt at noen har fått det dekket hvis de har hatt usannsynlig små, psykiske aspekt ved det og så videre. At det er en søknadsprosess (?) men jeg er ikke sikker. Nye pupper har jeg hvertfall lyst på =) Men er ikke lett å vite hva man skal velge oppi all strømmen av informasjon. Best er det vel å bestille seg en konsultasjon og høre hva de anbefaler. Hvor ofte er det en må bytte ut implantatene - hvert 10. år? og må man sjekke seg av og til?

Det er visstnok ikke noe fast tid for når man må skifte ut implatatet. De antydet 7-15 år. Da skal man visstnok kjenne at det er på tide.

Jeg har ikke vært inne til konsultasjon mer enn en gang etter inngrepet. Og det var for å se at det hadde grodd skikkelig.

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...