Gå til innhold

Kan jeg kreve dette av utleier?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte fra mannen min og inn i leid bolig. Jeg oppdaget i dag at det ikke er montert kjøkkenvifte på kjøkkenet over komfyren.. Da jeg konfronterte huseier om dette sa hun at de ikke har tenkt til å montere dette.. Kan jeg KREVE at de gjør det?

Hva med garderobeskap og taklamper på soverommene? Er dette påkrevd eller må leietaker ordne dette selv?

Noen som vet?

Hva med hagen? Kan jeg sette opp sandkasse uten å spørre utleier? Denne kan jeg jo bare fjerne nå jeg flytter igjen....

Mange vil nok si at dette ikke er rett forum, men det er nok likevel mange som både leier og leier ut her inne :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308270-kan-jeg-kreve-dette-av-utleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

''Jeg oppdaget i dag at det ikke er montert kjøkkenvifte på kjøkkenet over komfyren.. Da jeg konfronterte huseier om dette sa hun at de ikke har tenkt til å montere dette.. Kan jeg KREVE at de gjør det? ''

Nei, det kan du ikke.

''Hva med garderobeskap og taklamper på soverommene? Er dette påkrevd eller må leietaker ordne dette selv?''

Nei, det kan du ikke. Du kan montere selv - og ta det med deg igjen når du drar. Det kommer jo litt an på hva du har leid, fullt møblert, delvis møblert eller umøblert. Fullt møblert skal du bare kunne ta med deg tannbørsten inn i og flytte rett inn, delvis er jo nettopp det - delvis møblert.

''Hva med hagen? Kan jeg sette opp sandkasse uten å spørre utleier?''

Nei, du kan ikke gjøre noe ute uten å spørre utleier.

''Denne kan jeg jo bare fjerne nå jeg flytter igjen....''

Lettere sagt enn gjort, sand sprer seg utover og ødelegger underlaget om det er gress f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...