Sola Skrevet 29. juni 2001 Skrevet 29. juni 2001 Hei Mette Jeg spontanaborterte for 5 uker siden, da i uke 9. Jeg ble kaldt inn på sykehuset igjen (tre uker etter utskrapningen)for en sjekk av hcg, hvilket hadde sunket til 12, tre uker etter utskrapningen. Mitt spørsmål er da; Hvordan påvirker den synkende hcg en ny EL? Må man i såfall ha en hcg på null, før man får EL igjen? Eller kommer denne uavhengig av hvor mye hcg som er igjen i kroppen etter en spontanabort. Vil dette i såfall si at jeg ikke kunne hatt EL før hcg hadde nådd null? Hilsen en som prøver å bli gravid igjen. 0 Siter
Sola Skrevet 29. juni 2001 Forfatter Skrevet 29. juni 2001 PS! jeg vet at mens kommer ca 4-6 uker etter en utskrapning, og EL tilsvarende kortere. Men det er det teoretiske med tanke på hvordan hcg verdiene styrer dette, jeg lurer på. På forhånd takk for svar!! 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. juli 2001 Skrevet 1. juli 2001 Det var et godt spørsmål som jeg ikke helt kan svare på. HCG brukes faktisk til å stimulere eggløsning, så jeg tror ikke den synkende verdi har noe å si. Du kan ganske sikkert ha eggløsning før HCG er borte. Eggløsning kommer 2-4 uker etter en abort, evt før hvis graviditeten var stoppet opp en stund før aborten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.