Gå til innhold

Fredag kveld… slik gikk det

Gjest når andre planlegger fritiden din grrrr....

Anbefalte innlegg

Dette er muligens middels interessant for mange, men jeg klarer ikke la vær. Når jeg kom hjem etter mine ærender – og trening. (jeg bestemte meg for å trene likevel) spurte jeg min kjære hvordan det hadde gått med besøket av mor. Jo han hadde servert henne et glass vann!! Det var alt hun fikk. Så slik blir det når jeg ikke kaster alt jeg har i hendene og lager mat og ordner opp, da serverer han vann! Senere på kvelden ringer svigermor fra der hun er (på kulturelt arrangement med venninner) og hun klager til meg at hun er SULTEN! Som en underforstått kritikk til meg at jeg ikke var hjemme og stilte med middag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308320-fredag-kveld%E2%80%A6-slik-gikk-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dårlig oppdragelse

Kan jo være at du tolker henne feil da ........ ikke lett å være svigermor for noen ........

Hun må jo ha oppdratt sønnen sin feil også da hvis han kun har servert henne vann ..... du har tydeligvis hatt en tidligere tråd om denne kvelden, den har ikke jeg fått med meg, men bor hun så kjempelangt unna denne svigermora, ikke kjørt forbi en bensinstasjon eller smurt med seg niste engang ..... hun visste tydligvis at sønnen var aleine hjemme, og siden hun ikke har lært han hvordan man hånterer et besøk, så måtte hun vel regne med at det bare blei litt drikke å få .....

Gjest Kayia

My lord! :)

Men her er det sikkert best å bruke både kvinnelist og humor. Du burde svare moren leende noe sånt som "du burde nok lært han et par triks mens han bodde hjemme, han er jo i stand til å dø ved brødboksen" eller lignende. Du trenger iallefall ikke godta at dette skal være malen - om du ikke selv ønsker det sånn. Og ta han med når du selv lager mat - så lærer han etterhvert.

Det der synes jeg er en sak mellom svigermor og hennes sønn. Hvis hun ikke har klart å lære ham å lage middag mens hun bodde hjemme, så er dette "straffen". Forresten er det ikke vanskelig å kjøpe halvfabrikata eller bestille pizza, så dette vitner bare om dårlig initiativ fra "gutten"

Kan jo være at du tolker henne feil da ........ ikke lett å være svigermor for noen ........

Hun må jo ha oppdratt sønnen sin feil også da hvis han kun har servert henne vann ..... du har tydeligvis hatt en tidligere tråd om denne kvelden, den har ikke jeg fått med meg, men bor hun så kjempelangt unna denne svigermora, ikke kjørt forbi en bensinstasjon eller smurt med seg niste engang ..... hun visste tydligvis at sønnen var aleine hjemme, og siden hun ikke har lært han hvordan man hånterer et besøk, så måtte hun vel regne med at det bare blei litt drikke å få .....

Det virker som han gjorde det med vilje. For at konsekvensene av min «egotripp» skulle bli så store som mulig. Jeg spurte han hvorfor han ikke hadde handlet noe på vei hjem. Han sa jo faktisk at moren hans kom til middag. Da svarte han at HAN tenkte ikke på sånt som handling. Men jeg går ut fra at han syns det var litt kjipt. Neste gang kan det hende han ikke tar meg som en selvfølge. Han ser jo nå at jeg ikke automatisk «redder han».

Nå høster svigermor som hun har sådd! Hmm, tipper jeg får den rett i fleisen om noen år...:-) Jeg hadde ALDRI ventet at svigerdatter skulle holde seg hjemme for å lage mat til meg! Dersom sønnen min ikke hadde giddet å gjøre det selv, tror jeg nok jeg hadde sagt ham et sannhetens ord!

mvh

Annonse

Hehe.. jeg ler så jeg griner! Er det mulig? Er gubben din helt tufs eller? Haha.. Han hadde bedt henne på midadg var det ikke sånn? Herregud da er hen helt hjelpesløs eller? Kunne vel ha bestilt noe mat da, eller kjøpt noe ferdig (fjordland - hehe). Hun var sulten ja.. hoho.. Hun burde da sagt til sønnen sin at hun var det da vel. Akkurat som om det er DIN feil at han ikke klarer å servere mora si noe.. nei, for noe tull. Hadde ledd meg hjæl hvis svigermor hadde ringt meg og klaga sånn.. Hadde sagt "da får du stramme opp sønnen din til neste gang da". Uff.. Hvordan i alle dager orker du å være sammen med en sånn stor unge da?

Hehe.. jeg ler så jeg griner! Er det mulig? Er gubben din helt tufs eller? Haha.. Han hadde bedt henne på midadg var det ikke sånn? Herregud da er hen helt hjelpesløs eller? Kunne vel ha bestilt noe mat da, eller kjøpt noe ferdig (fjordland - hehe). Hun var sulten ja.. hoho.. Hun burde da sagt til sønnen sin at hun var det da vel. Akkurat som om det er DIN feil at han ikke klarer å servere mora si noe.. nei, for noe tull. Hadde ledd meg hjæl hvis svigermor hadde ringt meg og klaga sånn.. Hadde sagt "da får du stramme opp sønnen din til neste gang da". Uff.. Hvordan i alle dager orker du å være sammen med en sånn stor unge da?

Ja du kan tro jeg synes det var komisk da hun syns hun burde fortelle MEG at hun var sulten. Jeg tror at dette var – fra min kjæreste sin side – en demonstrasjon. Han syns jeg burde ha ordnet opp. Når det gjelder alle andre ting fikser han det, men dette med mat synes han er min jobb. Dessuten synes jeg han er litt selvhøytidelig mht sin egen familie. Kjæresten min har i ettertid sagt at han synes det var uhøflig at jeg ikke var hjemme når moren hans kom. Min mor kommer ofte innom og forventer ikke at min kjæreste er der for henne. Særlig ikke om sier fra noen timer i forveien.

Gjest Valnøtt

HAHAHAHA!!! Et glass vann??? Og han hadde bedt henne på middag??? Jeg hadde sagt til svigermor at hun måtte unnskylde meg for å ha en så innmari uoppdragen slask av en mann. Så ville jeg fulgt opp med en latter og sagt at det heldigvis var hennes egen oppdragelse som satte krapylet ute av stand til å lage mat, så akkurat denne gangen var det ikke ditt ansvar at folk gikk sultne fra besøk hos dere.

Så ville jeg også sagt at neste gang så fikk hun nok heller basere seg på at hvis det ikke er du som inviterer så er det ikke matservering med mindre hun kan hjelpe til med å få skikk på avkommet sitt.

Kanskje han kan få matlagingskurs hjemme hos sin mor til bursdagen sin? Eller en telefonbok med nr til Peppes? Eller en kone som ikke gidder å lage all maten mer? (Da under forutsetning at du faktisk selv fikser feks bilen neste gang det er noe med den da...)

Gjest Valnøtt

Det virker som han gjorde det med vilje. For at konsekvensene av min «egotripp» skulle bli så store som mulig. Jeg spurte han hvorfor han ikke hadde handlet noe på vei hjem. Han sa jo faktisk at moren hans kom til middag. Da svarte han at HAN tenkte ikke på sånt som handling. Men jeg går ut fra at han syns det var litt kjipt. Neste gang kan det hende han ikke tar meg som en selvfølge. Han ser jo nå at jeg ikke automatisk «redder han».

Enda bedre - *tørker lattertårene* - han skulle lære HVEM en lekse??? HAHAHA - dette er jammen noe av det bedre jeg har lest på lenge. "Nå skal jeg fmeg lære henne en lekse ja. Nå skal jeg sitte her og være skikkelig mens hun koser seg"

Han der må være fantastisk i halmen når han slipper unna med det der :-)

Huff! *Jeg må si at jeg ler her jeg sitter* Men skal man le eller grine.... Men men, de koste seg med vann, det var da noe. Hvordan skulle de klart seg om du dro bort noen dager tro? hehe

Men hvordan gikk det med nevøen han skulle passe, fikk han seg noe mat?

Annonse

Huff! *Jeg må si at jeg ler her jeg sitter* Men skal man le eller grine.... Men men, de koste seg med vann, det var da noe. Hvordan skulle de klart seg om du dro bort noen dager tro? hehe

Men hvordan gikk det med nevøen han skulle passe, fikk han seg noe mat?

Nevøen fikk en burger på Mac Donalds etter at svigermor hadde blitt kjørt til sin venninne. De skulle ut på et ellera annet arrangement.

En av ungene mine gjorde seg skikkelig klønete her om dagen for å slippe unna noe h*n ikke hadde lyst til. Jeg sa at h*n var alt for smart til å oppføre seg så dumt.

Merkelig at jeg kom til å tenke på dette akkurat nå...

Jeg tror kanskje du må trene oftere og han må lære seg et og annet...

mvh

Aliza1365380759

Fy for en mann og svigermor!

Tror ikke min svigermor hadde "turt" å ringe meg for å klage på det scenarioet du skisserer her... Toppen av frekkhet! Hvis jeg hadde klart å summe meg såpass at jeg fikk til å svare noe som helst, hadde jeg sikkert sagt noe ala "vel, det er vel ikke min feil at sønnen din tydeligvis mangler folkeskikk..? Det er for sent å oppdra ham nå vet du, så det må du nesten ta på din egen kappe...". Da hadde sikkert helvete vært løs i svigerfamilien min, tenker jeg, men der og da hadde jeg sikkert gitt blanke ;)

Så hadde jeg sannsynligvis gitt sønnen hennes en solid verbal oppstrekker! Jeg vil ha meg frabedt at det at han ikke klarer å servere sin egen mor noe mer enn vann skal slå tilbake på meg på noe måte, det får han selv ta ansvar for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...