Gå til innhold

Utro gjentatte ganger på seminar II - Din erf.?

Anbefalte innlegg

Gjest stine i pine

Refererer til tråden med samme tittel nedenfor. Jeg vet at hun mannen min var utro med ikke har en avtale om å kunne ha andre partnere enn mannen sin. Jeg har lyst til å si det til ham, for at hun skal føle konsekvensen av hva hun har gjort. Vårt forhold er lagt i grus, og det kommer aldri til å bli det samme. Vi hadde et svært godt forhold. Hun har visst at mannen min var forlovet, men allikevel kjørt på gjentatte ganger. Dette mener jeg hun bør kjenne på kroppen ved at mannen hennes får vite det. Skal han leve på falske premisser?

Til dere som har opplevd utroskap. Hvordan taklet dere det? Hvis jeg tenker positivt og fremover, tror jeg det kan gå bra, men noe er nok ødelagt for alltid.

Fortsetter under...

Gjest kommer an på deg

Jeg har (tror og håper jeg) ikke opplevd utroskap, men har ei venninne som har opplevd det.

De var gift, har tre barn, han styra på med ei min venninne betraktet som venninne ..... da dette ble oppdaget la mannen til min venninne alle kortene på bordet, hun han hadde vært utro med la alle kortene på bordet for mannen sin. Min venninne var i sjokk leeeeeeenge, endte med psykologhjelp, de er fortsatt gift idag, om de har det så veldig bra (dette er 7 år siden nå) tror jeg ikke, mye uenigheter og krangling. De vil gjerne ha det til at forholdet er toppers utad, men innenfor de fire veggene er det altså ikke så bra.

Alt kommer an på deg, om du klarer å "glemme" hva han har gjort, om du klarer å stole på han når han skal på seminar igjen, ut med kamerater, på jobb osv osv.

Hadde ikke sagt noe. Hvis ikke den andre dama var veldig nær meg, da hadde jeg heller tatt for meg mannen hennes og bedt ham være redelig.

Hadde mannen min vært utro, ville jeg ikke likt å få høre det av noen andre. Tror jeg. Jeg hadde vel egentlig ikke likt å vite det. Hadde mannen min gjort noe galt og har dårlig samvittighet for det, kan han bare gå der med skammen sin.

Annonse

Gjest Fredrikka

Det er ikke opp til deg å vurdere om det er best for han å leve på falske premisser eller ikke. Jeg tror ikke du gjør han noen tjeneste ved å fortelle det.

Det var din forlovede som var utro ovenfor deg, ikke denne damen. Hun har ingen forpliktelser for deg. Hvilke forpliktelser og hva hun har lovet sin mann er ikke din sak. Hevn deg på mannen din istedet, selv om det hun gjorde ikke var direkte snilt, er det ikke hun som sviktet deg, det var din egen kjæreste.

Jeg kjenner noen som har opplevd utroskap og tilgitt og har det bra sammen. Men akkuart hva oppskriften er vet jeg ikke. Tror ikke rene hevntokt er veien å gå.

Gjest Valnøtt

Ikke noe galt med en saftig hevn iblant hvis du trenger det? Hun gikk inn i din familie - da har hun åpnet sin for deg...

Spøk til side - hvis du går til mannen hennes så vil jeg ihvertfall tro at hun ikke legger an på din mann på neste seminar. Og din mann vil nok tenke seg om en gang til han også. O du får plassert følelsen av skam der den hører hjemme - hos disse to.

Så jeg ville antagelig sagt fra til mannen hennes, med min mann og henne tilstede hvis det var mulig. Slik at ingen kom og prøvde å lyve seg ut av noe...

''Hun har visst at mannen min var forlovet, men allikevel kjørt på gjentatte ganger.''

Synes dette bare blir helt idiotisk jeg. Det må være litt av en pisterstilk av en mann du har hvis du må "beskytte han" mot andre damer.

Hvor er hans skyld oppi dette da? Ble han truet med våpen og måtte hoppe til sengs med damen gjentatte ganger for å berge livet?

Mary Poppins

''Hun har visst at mannen min var forlovet, men allikevel kjørt på gjentatte ganger.''

Synes dette bare blir helt idiotisk jeg. Det må være litt av en pisterstilk av en mann du har hvis du må "beskytte han" mot andre damer.

Hvor er hans skyld oppi dette da? Ble han truet med våpen og måtte hoppe til sengs med damen gjentatte ganger for å berge livet?

"Hvor er hans skyld oppi dette da? Ble han truet med våpen og måtte hoppe til sengs med damen gjentatte ganger for å berge livet?"

Nettopp!! Det er så utrolig smålig og utlyser en pinlig stor grad av bitterhet når man skal hevne seg på damen og nærmest forsvarer mannen for det han har gjort.

Gjest mora2

Om du på død og liv vil fortelle til mannen, bør du gi dama et ultimatum. Enten sier du det, ellers gjør jeg det..

Det utav respekt for mannen hennes...

Jeg vet ikke om jeg ville sagt det, det er DIN mann som har gjort noe galt mot deg.

Men ser jo hevnlysten...Mulig jeg hadde følt det samme.

Håper ikke det er barn inni bildet..

"Hvor er hans skyld oppi dette da? Ble han truet med våpen og måtte hoppe til sengs med damen gjentatte ganger for å berge livet?"

Nettopp!! Det er så utrolig smålig og utlyser en pinlig stor grad av bitterhet når man skal hevne seg på damen og nærmest forsvarer mannen for det han har gjort.

Og i dette tilfellet kan det vel diskuteres om det å fortelle det til damens mann er å hevne seg på _damen_, eller en hevnaksjon som først og fremst går ut over mannen hennes. Han er ihvertfall uskyldig oppi alt dette.

Min tanke er den samme som din! Jeg hadde også ønsket å fortelle dette til mannen hennes for å la henne lide etter det hun har gjort! Men, samtidig..hvis du ønsker at du og mannen din skal ha en sjanse, så kan det være lurt å ikke si noe til mannen hennes. Men, jeg ville tatt en prat med dama som har vært delaktig i å ødelegge forholdet deres. Og bedt henne si det selv. Og hvis hun ikke sier det selv, så ville jeg truet med å fortelle om det.

Har opplevd noe liknende selv. Og da fikk jeg vite det av mannen min og hun fortalte det selv til mannen sin. De ble enige om at de måtte fortelle det til sine respektive. Vi har hatt en tøff periode etterpå, men ting går bra nå :)

Annonse

Gjest Christinemor2

Ja du sier det til mannen hennes!jeg ville hvertfall gjort det, for det vil vel sette en stopper for det hvertfall...om du ikke stoler fullt på mannen din nå..Selvfølgelig ønsker du også hevn, men jeg tro at om du ikke sier noe gjør du mannen din og hun damen en tjeneste.Og hvorfor skal du det?

Gjest mandolina

Det er da forloveden din som har oppført seg dårlig mot deg, ikke den andre damen.

Vend din vrede mot din egen forlovede og la damen og mannen hennes være i fred, det hun har gjort er da ikke værre enn det mannen din har gjort.

Hilsen

Persille1365381127

Hvorfor i all verden vil du at hun skal ta ansvar for noe mannen din har gjort mot deg?

Det er HANS ansvar å ikke være utro mot deg, det er HANS ansvar å vite hva som er greit eller ikke, det er HANS ansvar å forholde seg til reglene som gjelder.

Uansett hvor mye jobb hun hadde lagt i å forføre ham, så er det fortsatt hans ansvar...

Det eneste du gjør ved å fortelle det til hennes mann er å bidra til å ødelegge nok et forhold/en familie, skape mer strid mellom deg og mannen din, og antagelig også mellom deg og det andre paret. Det er ikke sikkert han tar det så positivt som du tror.

Jeg har en venninde som gjorde det der, og mannen hun sa det til reagerte med å legge både henne og mannens hennes for hat - hun hadde ikke noe med å blande seg i deres forhold. Ikke nødvendigvis så rasjonelt, men du vet ikke hva reaksjonen vil bli.

Dette er en sak mellom deg og mannen din - end of story.

Persille1365381127

jeg hadde sagt det til mannen hennes, uten tvil!

han bør vite hvordan kona hans holder på..

det blir helt feil om han ikke får vite det, og tror alt

er i skjønneste orden.

Hva tenker du at man oppnår med det da? Tror du han blir glad for å høre det? "Hvordan kona hans holder på" - hva om det er mannen til hun som skriver her som er skyld i alt?

Gjest karetha

Det er da forloveden din som har oppført seg dårlig mot deg, ikke den andre damen.

Vend din vrede mot din egen forlovede og la damen og mannen hennes være i fred, det hun har gjort er da ikke værre enn det mannen din har gjort.

Hilsen

Jeg er ikke enig i at det kun er forloveden som har oppført seg bedritent mot "stine i pine". Har man virkelig ansvars-fraskrivelse, mener du, dersom man har lyst å forføre en opptatt mann, ja, så velbekomme? Hæh? Hva slags idiot er det?

dama har da sannelig også oppført seg bedritent, hun har jo gått med på at forloveden skal knuse sin kjære med utroskap. Hun KUNNE valgt å si "du, dette kan vi ikke gjøre, du er jo forlovet!"

Nei, hun andre damen har ingen ansvarsfraskrivelse what so ever! Jeg hadde definitvt sagt dette til mannen hennes. Hevn? Kanskje litt ..men mer en konsekvens for handlingene! Møkka folk som holder på slik og ødelegger forhold!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...