Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 52 år som har vært gift i 27 år. Jeg har i flere år vært i utlandet i forbindelse med jobben. Jeg har i en periode på ca. et halvt år (i 2007) hatt et forhold til noen kvinner i utlandet. Min kone har oppdaget dette da hun har snoket på min mobiltelefon og hun har oppdaget at det har forsvunnet en god del felles sparepenger. Jeg er ganske fortvilet, og jeg vet jeg har vært en drittsekk. Min kone har i alle år vært hjemmeværende og har ikke jobb utenfor hjemmet. Hun ønsker i grunnen å prøve å fortsette forholdet, men sier det er vanskelig å få til et normalt forhold igjen. Vi har ikke hatt sex på 8 måneder da hun ikke er klar. Jeg selv er i villrede hva jeg skal gjøre. Jeg er blitt forelsket i den ene kvinnen. Hvis jeg går ut av ekteskapet vet jeg at jeg har sviktet min kone. Hun står litt på bar bakke da hun ikke er i arbeid. Vi har gått til familieterapeut noen ganger. Hva bør jeg / vi gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308376-utro-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at du skal satse på kona di. Dere har tross alt vært sammen i 27 år, så da bør ikke en kortvarig forelskelse i en kvinne du ikke vet hvordan det er å leve sammen med, ødelegge for dette.

I tillegg fortjener kona di at dette, fordi hun har ofret seg hjemme for at du skal ha et hjem å komme hjem til, vasket dine klær, holdt huset i stand og ellers sørget for at alt går rundt på hjemmebane, mens du er ute og reiser.

Hun har vært hjemme og mistet muligheten for en god jobb og utvikling og når du treffer ei eller flere andre kvinner, så glemmer du alt dette.

Kona de fortjener at du gjør alt du kan for å få dette på skinner igjen, så lenge hun vil det selv.

Litt ære, gentleman og ryggrad må du da ha mann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308376-utro-mann/#findComment-2510008
Del på andre sider

Dersom du går fra din kone, mener du at du svikter henne. Men du har allerede sviktet henne. Kanskje tiden er inne til å være redelig. Ønsker hun å fortsette ekteskapet om du fortsetter å bedra henne? Ønsker du å forlate henne?

Kanskje utgangspunktet ditt kan bli å være redelig i ditt eget liv. Å oppføre seg mot andre slik du vil andre skal oppføre seg mot deg. Vil du leve sammen med noen som bedrar deg?

Hvis du svarer ja, er det et utgangspunkt - for deg til å forhandle om å fortsette slik du gjør nå forutsatt at du gir henne samme frihet. Hvis nei, bør du vurdere å slutte å bedra eller å skille deg. Ikke undervurder din kones evne til å klare seg selv. Det er oftest bedre å stå på egne ben i livet enn å blande kroppsvæske med kreti og pleti.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308376-utro-mann/#findComment-2510026
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg synes du burde finne ut for deg selv om du elsker din kone slik at du fremdeles ønsker å være gift med henne - når du ser bort fra denne forelskelsen. Du er da gammel nok til å ha fått med deg at sånne forelskelser går over, og at nye partnere har en lei tendens til å prompe under dyna de også...

Hvis du ønsker å være gift med din kone så får du legge hele din sjel ned i dette ekteskapet og slutte å fly rundt. Inkl å kutte all kontakt med forelskelsen din. Kanskje også slutte å reise så mye siden det ser ut til å være vrient å holde bekledningen på når du er på tur. Såpass er et godt ekteskap verdt.

Hvis du ikke ønsker å reparere ekteskapet til din kone skylder du henne å være ærlig slik at hun blir fri til å fortsette livet sitt uten deg, men kanskje med en annen mann som fortjener en slik kvinne.

Da skal hun jo ikke stå på barbakke heller. Hun skal ha halvparten av alt dere eier og har - inklusive dine pensjonspoeng såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308376-utro-mann/#findComment-2511175
Del på andre sider

Annonse

Gjest Näckrosa

Prøv litt til med kona di du.. Klart du er "forelsket" i en av de andre kvinnene nå, men hvor lenge tror du det vil vare?? Pøh! hun er sikkert yngre enn deg også, og da er det i alle fall dødfødt.. Mange menn er så innbilske atte!

Nei du.. Enten satser du på kona di, eller så går du fra henne.. Hvis du velger det siste, så har hun krav på halvparten av det dere eier sammen og i tillegg bør du jammen være så real at du lar henne få en god slump penger hver måned resten av livet!

Hun har basert seg på deg og valgt å gå hjemme og stelle for dere som en familie. Da reiser du ikke fra henne, vet du, og lar henne på bar bakke!!

Nå blir jeg sinna, kjenner jeg... (men dette mener jeg..)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308376-utro-mann/#findComment-2511922
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...