Gå til innhold

I disse svigermor-tider... (langt)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

26

• PieLill

18

• Persille1365381127

3

• Shadow 650

2

Tesco????

mvh

http://www.tesco.com/

Tesco er den største matvarekjeden i England. De har tilnærmet monopol, noe som enkelte ser på som et problem. Jeg, der i mot, synes ikke det gjør noe ;)

Tesco har stort sett åpne, lyse lokaler. Gode grønnsaker, stort utvalg av matvarer i alle former og fasonger. De selger også mye annet, blant annet veldig fine og billige klær. Som Obs! kanskje, bare bedre ;)

Gjest Liza i London

Tesco er den største matvarekjeden i England. De har tilnærmet monopol, noe som enkelte ser på som et problem. Jeg, der i mot, synes ikke det gjør noe ;)

Tesco har stort sett åpne, lyse lokaler. Gode grønnsaker, stort utvalg av matvarer i alle former og fasonger. De selger også mye annet, blant annet veldig fine og billige klær. Som Obs! kanskje, bare bedre ;)

Men M&S har bedre mat!

Om jeg flyttet til England var det i hvert fall ikke pga engelsk mat...

;-)

mvh

Annonse

Hehe :D

Når jeg tenker litt over det, er det ikke bare dumt å iblant heve hodet og gjøre som man mener uten å drive med alskens forklaringer.

Her på berget kan man jo gå vel langt i å på død og liv skulle forklare, forsone og vinne forståelse og ha alle med på notene til en hver tid.

mvh

Når jeg tenker litt over det, er det ikke bare dumt å iblant heve hodet og gjøre som man mener uten å drive med alskens forklaringer.

Her på berget kan man jo gå vel langt i å på død og liv skulle forklare, forsone og vinne forståelse og ha alle med på notene til en hver tid.

mvh

Du har rett i det.

Jeg har også tenkt litt på dette nå. Og jeg kjenner faktisk hvor sliten jeg er av å forklare og forsvare mine valg og meninger til enhver tid. Spesielt i forhold til sønnen min. Hvorfor lar du pappaen se han i det hele tatt? Hvorfor sier du ikke i fra om ditt og datt? Hvorfor kontakter du ikke bla bla bla? Hva om du gjorde sånn og slik?

Det er særdeles mange som absolutt skal ha en formening, uten å vite om verken lover og regler eller følelsene som er involvert i slike beslutninger.

Jeg tror jeg må tørre å svare: "Fordi jeg synes det er best slik." en gang i blant, uten videre forklaring.

Du har rett i det.

Jeg har også tenkt litt på dette nå. Og jeg kjenner faktisk hvor sliten jeg er av å forklare og forsvare mine valg og meninger til enhver tid. Spesielt i forhold til sønnen min. Hvorfor lar du pappaen se han i det hele tatt? Hvorfor sier du ikke i fra om ditt og datt? Hvorfor kontakter du ikke bla bla bla? Hva om du gjorde sånn og slik?

Det er særdeles mange som absolutt skal ha en formening, uten å vite om verken lover og regler eller følelsene som er involvert i slike beslutninger.

Jeg tror jeg må tørre å svare: "Fordi jeg synes det er best slik." en gang i blant, uten videre forklaring.

Nå finnes ord som 'busybody' i det engelske språk. Så de har nok ikke klart å utvikle en kultur som kobler ut forståsegpåere...

;-)

Men de har kanskje en kultur der det er både mer akseptabelt og nødvendig og heve hodet og si 'jeg gjør som jeg synes best.'

Jeg husker ikke hvem det var som lærte meg å kort og godt si at onsdag passer ikke, uten å komme med en milelang forklaring og unnskyldning. Men vedkommende var definitivt ikke norsk.

;-)

mvh

Enkelt.

Du avtaler faste dager i mnd hvor hun får hente sønnen din med seg hjem?

Du trenger ikke å være sammen med henne. Eksen din kan også hjelpe til å ordne avtalen.

Her er det snakk om kommunikasjon med fokus på hva som er det beste for gutten din.

Enkelt.

Du avtaler faste dager i mnd hvor hun får hente sønnen din med seg hjem?

Du trenger ikke å være sammen med henne. Eksen din kan også hjelpe til å ordne avtalen.

Her er det snakk om kommunikasjon med fokus på hva som er det beste for gutten din.

Jeg er ikke forferdelig komfortabel med at hun har mye alenetid med han. Ellers takk for svar :)

Jeg er ikke forferdelig komfortabel med at hun har mye alenetid med han. Ellers takk for svar :)

Nei, men hun er barnets bestemor. Hva sier barnets far? Ønsker han at hans mor skal ha tettere kontakt?

Om så, bør han komme klarere på banen hvordan dette kan ordnes. (han kan svare på hennes spørsmål om det praktiske?)

Du trenger ikke å ha så mye med henne å gjøre.

Men eg tenker meg også at barnet fort vil merke at du ikke liker denne dama. Kanskje ikke godt for han?

Nei, men hun er barnets bestemor. Hva sier barnets far? Ønsker han at hans mor skal ha tettere kontakt?

Om så, bør han komme klarere på banen hvordan dette kan ordnes. (han kan svare på hennes spørsmål om det praktiske?)

Men eg tenker meg også at barnet fort vil merke at du ikke liker denne dama. Kanskje ikke godt for han?

''Nei, men hun er barnets bestemor. Hva sier barnets far? Ønsker han at hans mor skal ha tettere kontakt? Om så, bør han komme klarere på banen hvordan dette kan ordnes. (han kan svare på hennes spørsmål om det praktiske?) Du trenger ikke å ha så mye med henne å gjøre.''

Han er nå stort sett ikke på banen, da. Og han vil jo bo i et helt annet land.

''Men eg tenker meg også at barnet fort vil merke at du ikke liker denne dama. Kanskje ikke godt for han?''

Det betviler jeg. Vi snakker ikke vondt om mennesker i barnets familie mens han er tilstede, ei heller oppfører jeg meg på noen måte uhøflig rundt henne.

Annonse

Jeg har forøvrig bestemt meg for hvordan jeg løser det, men takk for interessen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...