Gå til innhold

Hodebunnstrøbbel og stort håravfall

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er en jente på 26 som har siste årene fått merkbart trøbbel med hodebunnen og stort håravfall.For å beskrive hodebunnen min først..Den føles stram og øm..gjør vondt å ha feks strikk i håret.Jeg klør veldig lite,så og si aldri.Men flasser litt pga tørr hodebunn.Men flakene er små og hvite.I hodebunnen har jeg røde flekker enkelte steder og disse svir virkelig.De er flate..ikke noe hevlse eller byll lissom..men bare et rødt merke i hodebunnen.Har vel kanske 4-5 slike flekker,varierer litt i størrelse.Har og fått et forferdelig sår i nakken som er knall rødt og vesker litt.Var hos legen og hun skrev ut en bakteriedrepende krem.Men sa ikke noe mere enn det.Har vært hos en hudlege tidligere som hun henviste meg til..Desverre følte jeg at jeg ble latterliggjort når jeg var der fordi hun fikk ikke sett de røde flekkene når de er på sitt værste..Da jeg hadde ikke det såret der..Hun sa først at jeg bare burde bruke en ph-vennlig shampo.Så ba jeg hun se en gang til og da sa hun at jeg hadde mild seborreisk eksem.Og skrev ut Locid Creolo til meg ,som jeg skal smøre i hodebunnen 1-2 ganger for dagen..Dette har ikke hjulpet meg føler jeg.Og dessuten står det på resepten at den er for KLØENDE hodebunn, noe jeg ikke har sagt at jeg har..Jeg sa at det var ømt og svidde. Jeg har lest litt rundt om på nettet om seborreis eksem på nettet og det er jo sopp i hodebunnen..Men jeg synes ikke beskrivelsen av utslettet\eksemet høres ut som mine sviende røde flekker,sammen med det store håravfalle. I tillegg ba hun meg bruke Fungoral noe som heller ikke har hjulpet på de flekkene,men kanskje minsket flassingen.Etter en hårvask mister jeg en "flat" håndfull med hår,og etterpå bare fortsetter det å strø håret rundt meg..Har jeg støvsuget gulvet i leiligheten ligger det hårstrå alle veier på gulvet.Lange og noen kortere..Håret mitt er blitt så mye tynnere siste året,og jeg begynner å bli veldig veldig bekymret.Jeg må informere om at jeg farger håret mitt,men bruker en mild toningsfarge.Farget håret mitt siden jeg var 17 år,og føler meg vel ganske avhengig av det.Litt redd det kan være årsaken.Men min mor mener å påstå jeg var plaget av noen røde flekker i hodebunnen allerede som liten baby og at jeg hadde det gjennom hele oppveksten,så tror egentlig ikke hårfargingen er grunnen.Jeg vet rett og slett ikke min arme råd,når hverken min fastlege eller hudlegen jeg ble henvist til ikke tar meg på alvor og undersøker hodbunnen min skikkelig.Går det ikke an å foreksempel ta noen prøver av hodebunnen for å forsikre seg om hva det er??Synes ikke det virker normalt å ha så mye problemer med hodebunn og håravfall..

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...