Gå til innhold

Tissetrengt!

Anbefalte innlegg

Gjest Takk for svar

Hei. er gravid i snart 6. mnd. og springer på do hele tiden... er dette vanlig?? I gjennomsnitt 6-7 ganger i timen. og om natten er jeg oppe på "tur" 4-5-6 ganger....

Noen ganger er det nesten som jeg ikke klarer holde meg heller, for jeg "lekker" av og til noen dråper på vei til doen...

Og det er ikke så mye som kommer heller når jeg er kommet "på plass"...

Tror ikke det er noen urinveisinfeksjon, da jeg nettopp tok en ERY-MAX kur. Dette var mot klamydia... Kan dette ha en sammenheng?? Bør ikke ery-maxen ha tatt en urinveisinfek. isåfall????

Takker for svar, dette er slitsomt!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30861-tissetrengt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er vanlig at man må tisse veldig ofte tidlig i svangerskapet, og gjerne også mot slutten. I den siste perioden er det p.g.a. tyngen av magen. Det kan tenkes at du har en urinveisinfeksjon siden du må tisse så mye nå. Har dette kommet plutselig, og kommer sammen med svie eller ubehag, synes jeg du skal ta med en urinprøve til din lege. Ery-max behøver ikke være det riktige medikamentet for en urinveisinfeksjon. Noen ganger kan man få urinveisinfeksjon rett etter en kraftig antibiotikakur, rett og slett fordi den normale bakterieflora blir forstyrret og det er mulig for andre bakterier for muligheten til å blomstre fritt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30861-tissetrengt/#findComment-122951
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...