Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 21 år gammel jente som etter å ha brukt Trionetta i ett år gikk over til Yasmin for en måneds tid siden. (Dette i samråd med min lege for å forsöke å minske mensblödninger og -smerter.)

Ved Trionetta jeg aldri bivirkninger av noe slag. Nå har jeg derimot nesten daglig hodepine, kvalme, og bein og armer "dovner" lett.

I tillegg har jeg enorme humörsvingniger. Er vanligvis en rolig person, men i det siste har jeg värt utrolig hissig, og tatt små ting ille opp. Har også grått mye. Har det ellers vedlig fint med jobb, familie og kjäreste så jeg vet ikke om andre årsaker enn p-pillene.

Mine spörsmål blir derfor: Tror du dette er bivirkninger jeg har fått fordi jeg byttet pille-merke?

Burde jeg fortsette å "teste" dem ut tre-måneders-perioden, eller burde jeg gå tilbake til Trionetta?

Går det an å bytte om etter bare en måned?

Og sist: kan jeg ta ut en norsk resept i Sverige?

Dette ble mange spörsmål på en gang, håper du kan svare på noe iallefall.

På forhånd takk!

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30863-bivirkninger-ved-yasmin-bruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er så individuelt hvordan man reagerer på p-pille, så det er bare å prøve seg frem. Er det ikke lurt å prøve i 2-3 måneder når du nå har skaffet deg Yasmin? Du får velge, du kan gjerne bytte rett over til den andre etter neste mens. Man kan bruke norske resepter i alle nordiske land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...