Gå til innhold

Cyste eller ligndende?

Anbefalte innlegg

Gjest lauvinda

Jeg er 35 og i tidlig overgangsalder. Går på 2 mg Progynova, med Provera i 14 dager hver tredje måned. Jeg sliter med "noe" i magen/underlivet som lager smerter. Det begynte med store smerter et par dager etter mensen, det gikk gradvis over i løpet av et par dager, og det har kommet hver gang etter mensen. Jeg plages ennå med "bobling" inne i magen, men ingen luft som kommer ut, og smerter til tider. Var hos gynekolog som ikke fant noe, muligens en liten cyste i nærheten av eggstokk eneste, sa han. Jeg hadde store smerter ved undersøkelse (selve undersøkelsen var vondt, men ingen smerter før eller etter), det eneste som gikk bra var ultralyden inne i skjeden. Jeg fikk Vagifem 25 mikrogram, som skal tas to ganger i uken, og beskjed om å komme tilbake om et år. Nå har jeg ømhet i brystene, og hadde menslignende smerter tidligere i dag. Har hatt masse klar (litt gulaktig, ligner på matolje...) veske som har kommet ut i dag, så ille at det trakk gjennom truseinnlegg og klær. Har også hatt sånn tidligere, men ikke så ille at det har gått gjennom klærne. Det er ikke noe blod eller sånt, så mensen kan det ikke være. Jeg er naturlig nok litt bekymret for hva det kan være, og liker ikke at det trekker gjennom klær..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308665-cyste-eller-ligndende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du forteller ikke hvor lenge det er siden du var til gynekolog, men jeg synes at du skal få en ny vurdering. Ømhet i brystene kan skyldes at du igjen produserer noe østrogen, det kan skje selv om man tror man er kommet i overgangsalderen, i din alder behøver overgangsalderen ikke å være permanent. Den gule væske som kom ut kan være noe som har samlet seg opp i livmoren. Jeg synes at du skal be om en ny sjekk, hvis det har gått noe tid siden sist.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Gjest lauvinda

Du forteller ikke hvor lenge det er siden du var til gynekolog, men jeg synes at du skal få en ny vurdering. Ømhet i brystene kan skyldes at du igjen produserer noe østrogen, det kan skje selv om man tror man er kommet i overgangsalderen, i din alder behøver overgangsalderen ikke å være permanent. Den gule væske som kom ut kan være noe som har samlet seg opp i livmoren. Jeg synes at du skal be om en ny sjekk, hvis det har gått noe tid siden sist.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Det er et halvt år siden siste gynekologbesøk. Jeg må nevne at det kjennes som om hormonene mine svinger, i peroider er det 2-3-4 uker der det kjennes som om det er for lite østrogen, for så å bli for mye, som nå med ømme bryster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...