Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer å dele med meg om hvordan det føles når de har eggløsning - smerter eller ikke? Og om de kjenner noe på kroppen etter eggløsning - murringer, vondt i korsryggen...? Har man eggløsning den dagen smertene/ubehaget foregår, eller senere?

Tror jeg hadde eggløsning på onsdag 11.juni. Hadde så ubehag i livmorområdet da. Føltes som om alt løsnet inni der... Og nå to-tre dager etterpå har jeg mensenmurringer der og ubehag i korsryggen... (PS: Vi hadde sex på onsdagen...og dagene før...)

Er i 2pp... Håper på en spire i magen i løpet av sommeren...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308674-eggl%C3%B8sning-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg for eggeløsning for jeg det vondt jeg kan kjenne at det er eggeløsning,men noen kjenner det ikke.

Du må telle fra første dagen du for mensen til 14 dager da for du eggeløsning og det varer i ca 2 dager.

Hvis du føler at det var eggeløsning og du hadde sex i den tiden med hans sæd inni deg kan du sikkert ha blitt gravid.

Jeg og mannen min hadde sex den 20 april jeg testet meg den 24 april og det viste seg positiv før 20 april viste det seg bare negativt men noen dager etter at vi hadde sex viste det seg positiv.

Råder deg til å gå til din fastlege du får vite om du er gravid eller ikke,men man for vite om man er gravid noen dager etter samleie.

Lykke til.

Jeg merker eggløsningen best på eggløsningsslimet. Og sarte sjeler kan sikkert slutte å lese nå... Du kan sjekke det selv daglig ved å putte en finger inn i musa, og se hva som er igjen på fingeren. Er det skikkelig skikkelig seigt og kan strekkes mellom to fingre er det eggløsningsslim, og dette kan hjelpe spermen med å svømme oppover på rett plass, så da er det på tide å hoppe i køya. Er det "tørt", kan ikke strekkes, så er du ikke i en periode hvor du er fruktbar. Eggløsningsslim lager rundinger i trusa, "ufruktbart" slim lager streker.

Ellers anbefaler jeg absolutt å skrive ned i f.eks et excel-dokument når du har mensen og når du kjenner tegn på eggløsning. Hvis du ikke blir gravid i løpet av et par måneder til ville jeg forsøkt meg med eggløsningstester fo rå se om kroppen gjør hormonelle tegn til eggløsning, og når du har den i forhold til mensen.

Jeg merker eggløsningen best på eggløsningsslimet. Og sarte sjeler kan sikkert slutte å lese nå... Du kan sjekke det selv daglig ved å putte en finger inn i musa, og se hva som er igjen på fingeren. Er det skikkelig skikkelig seigt og kan strekkes mellom to fingre er det eggløsningsslim, og dette kan hjelpe spermen med å svømme oppover på rett plass, så da er det på tide å hoppe i køya. Er det "tørt", kan ikke strekkes, så er du ikke i en periode hvor du er fruktbar. Eggløsningsslim lager rundinger i trusa, "ufruktbart" slim lager streker.

Ellers anbefaler jeg absolutt å skrive ned i f.eks et excel-dokument når du har mensen og når du kjenner tegn på eggløsning. Hvis du ikke blir gravid i løpet av et par måneder til ville jeg forsøkt meg med eggløsningstester fo rå se om kroppen gjør hormonelle tegn til eggløsning, og når du har den i forhold til mensen.

Tusen takk for meget hjelpsomt svar! Jeg er ingen sart sjel, så svaret ditt var perfekt :)

Har gått på pilla i 10 år, så har aldri kjent eggløsning før. Men, begge disse to pp har jeg kjent på kroppen rundt eggløsningstider at det skjer ting. Så jeg er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning. Har beregnet det på babyverden.no også, utifra syklusen min. Og eggløsningsmertene har kommet akkurat på den dagen babyverden beregnet. Satser på at det er riktig da :)

Men, hvis jeg ikke blir gravid denne pp, så skal jeg huske det med slimet neste gang. For å se om det stemmer med symptomene/smertene jeg har.

Forrige pp hadde vi ikke sex på eggløsningsdagen fordi jeg var så uvel. Men, denne gangen hadde vi det. Så nå venter jeg i spenning på IKM som er onsdag i neste uke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...