Gjest klmmk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 For litt over to uker siden spiste jeg en matrett med dadler kjøpt i en utenlandsk butikk i byen. Det var veldig godt og jeg spiste veldig mye. :-) Tre dager etter fikk jeg noe jeg TROR var influensa: Kun feber først i to dager, så feber og hodeverki tre dager til. Kvalme og svimmelhet, mistet appetitt, men ikke oppkast eller diare. Sengeliggende i ca en uke. Ble så noelunde frisk, før søvnen forsvant og jeg ble tappet for energi. Bare den dattera som jeg delte en is og kake med før feberen startet, ble syk. Ingen av de andre i huset. Hun fikk høy feber og lå til sengs uten å spise eller stå opp i to dager. Fikk liten kontakt med henne disse to dagene. Kvalmen. Syk i ca 4 dager. Ingen andre symptomer. Spørsmålet mitt er: Kan matforgifting utarte seg på andre måter enn diare og oppkast? Jeg har fremdels søvnforstyrrelser og er fremdeles svært kvalmen og huden er veldig irritabel. Jeg har fått innsovingstabletter. Dattera fikk Mycostatin for trøske etter infeksjonen hun hadde, og er blitt helt fin igjen. Jeg fikk også hvit tunge (sopp) og prøvde Mycostatin, men ble svært kvalmen av medisinen og hudirratasjonene startet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308696-influensa-eller-matforgiftning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg hadde nettopp bakteriell infeksjon i magen etter tur til utlandet med dertilhørende mat. Ble hverken kvalm, diare eller oppkast, men feberen ble skyhøyså jeg kontaktet lege, fikk tatt en CRP-test som fastslo bakterieinfeksjon og endte på antibiotika. Flere andre kolleger ble også syke i magen, noen reagerte med diare, andre med oppkast og jeg reagerte bare med feber og muskel/ledd-smerter - samt mageknip som var så lett at jeg trodde det kom av all ibuxen jeg tok mot ledd/muskelsmertene. Så ja, det er fullt mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308696-influensa-eller-matforgiftning/#findComment-2513926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.