Gå til innhold

Kommer menn noen gang over sine barns mor?

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å bli såret

Hei!

Har vært sammen med mannen i mitt liv i halvannet år og vi flytter snart sammen. Jeg har ett barn fra før hvor faren er lite inne i bildet. Han har to barn hvor han og eks'en har 50-50-ordning. De samarbeider bra og hun og jeg kommer også veldig godt overens. Hun snakker fint om meg til barna og sier til meg at hun er glad for at barna har fått meg som bonusmamma. Hun er etablert i nytt forhold og har det bra.

Kjæresten min og eks'en var sammen i 10 år og det ble slutt for ca 3 år siden. De siste to-tre årene av forholdet hadde de hvert sitt soverom og levde hvert sitt liv. De sier begge at de var sammen såpass lenge av hensyn til barna. Barna er nå glade over at foreldrene har det bra på hver sin kant og savner ikke den kalde stemningen som var i huset da de bodde sammen.

Det er altså tydelig at de ikke hadde noe kjæreste-forhold de siste årene.

Forholdet fikk en effektiv slutt da hun traff en ny mann-som hun nå er sammen med. Kjæresten min, og eks'en hans også, sier til meg at det hadde blitt slutt uansett og at de siste årene var kun for barnas skyld. Likevel tenker jeg at han kanskje fortsatt ville hatt henne tilbake. Han sier at det er helt utelukket og at han er glad for at ting ble som de ble.

Jeg har hørt om menn som bruker laaaaang tid på å komme over forhold og kan ikke la være å lure på om dette gjelder han også. Jeg har egentlig ingen grunn tilå tvile på han, men jeg er så redd for å bli såret. Jeg føler at dette vrkelig er mannen for meg. Endelig føler jeg det for noen! Han sier han har det på samme måte og sier at han er sikker på at jeg er den rette for han.

Han fridde til henne for ca 6 år siden og dette er også noe som plager meg. Han sier det var litt symbolsk og at det føltes som det riktige å gjøre.. men de giftet seg aldri. Likevel synes jeg dette er vanskelig. Dette er en person vi må ha en del å gjøre med i fremtiden og jeg føler meg av en eller annen grunn som nest best.

Han blir lei av at jeg er så usikker og blir lei av å berolige meg

Kan noen av dere si noe som kan få meg til å slappe av?

Fortsetter under...

Gjest redd for å bli såret

''Jeg har ett barn fra før hvor faren er lite inne i bildet.''

Har du fremdeles følelser for ditt barns far? Hvis ikke; hvorfor skal kjæresten din ha følelser for sin ex?

Nei, jeg føler nærmest avsky for mitt barns far, men vi var bare sammen et par år og har ingen historie som binder oss sammen.

Ingen kan vel berolige deg, utenom deg selv. Du vet egentlig at dette er helt ubegrunnet frykt. Hadde de virkelig villet vært sammen, hadde de fortsatt vært det. Du vet at "kjæresteforholdet" var over allerede noen år før de flyttet fra hverandre. Lite trolig at det plutselig skulle blusse opp igjen. Og som andre også sier, er du helt over din eks? Dere har jo også et barn sammen? Hvorfor skal din kjæreste være sikker på at du er helt over ham?

Nei stol på kjæresten din og ikke ødelegg forholdet på grunn av en slik frykt. Sats på dere to hvis det er det riktige. De aller aller fleste har et forhold bak selv, det betyr ikke at den første (eller andre) de var sammen med var den riktige. Alt tyder på at han ikke møtte den "rette" før han møtte deg :-)

Nei, jeg føler nærmest avsky for mitt barns far, men vi var bare sammen et par år og har ingen historie som binder oss sammen.

Eksen og jeg var sammen i 18 år, men tro du meg - som kjærester var vi totalt ferdige med hverandre leeeenge før bruddet var et faktum!

Nå har vi nye partnere på hver vår kant og jeg har i alle fall ikke hatt det så bra i et forhold noen gang! Han har det også kjempefint med sin nye såvidt jeg vet og jeg håper og tror han overhodet ikke savner meg som partner. :o)

Persille1365381127

Han vil alltid være glad i henne, og bry seg om henne (forhåpentligvis) - hun er moren til barna hans.

Det er IKKE det samme som at han vil ha et forhold til henne :)

Om de ikke klarte å fikse et forhold da de var sammen, og ikke engang barn (som jo er det mest betydningsfulle i verden) klarte å holde dem sammen - hvorfor i all verden skulle han da ville tilbake til henne nå?

Min eks bryr seg om meg. Han ringer når jeg har det tungt, han passer på at vi har det bra, han stiller opp - og hjelper til. Og det er jeg glad i ham for! Han er faren til barnet mitt, og har en spesiell plass i mitt hjerte, jeg ville stilt opp for ham uansett hva.

Men; vi kan ikke ha et kjærlighetsforhold, og vi kan ikke bo sammen - det klarer vi ikke. Det klarer han med sin nye samboer, og selv om jeg mange ganger har ønsket at ting hadde vært annerledes (f.eks når "alle andre" er såkalt lykkelige familier) - så har det ikke falt meg inn å forsøke og få ham tilbake. Vi er ferdige.

Annonse

Jeg synes det høres ut til at han er glad i henne, eller de er glad i hverandre på samme måte som søsken som steller og tar vare på sine foreldre eller annet familiemedlem. Vær glad for at de har et vennskap som det, det er mange nok som har kompliserte eks-forhold.

Gjest Valnøtt

Ja, man kan selvsagt komme over et forhold. Og det høres det ut som din partner har gjort.

Det høres veldig fint ut synes jeg - ingenting kan være bedre.

Og når man er over den første ungdomstiden så må man faktisk bare innse at de menneskene man har i livet sitt har et liv før deg også. et liv som kan ha inneholdt til og med stor kjærlighet uten at det er noe som er i veien for at all denne kjærligheten nå er reservert til deg :-)

Gjest Elextra

Han vil alltid være glad i henne, og bry seg om henne (forhåpentligvis) - hun er moren til barna hans.

Det er IKKE det samme som at han vil ha et forhold til henne :)

Om de ikke klarte å fikse et forhold da de var sammen, og ikke engang barn (som jo er det mest betydningsfulle i verden) klarte å holde dem sammen - hvorfor i all verden skulle han da ville tilbake til henne nå?

Min eks bryr seg om meg. Han ringer når jeg har det tungt, han passer på at vi har det bra, han stiller opp - og hjelper til. Og det er jeg glad i ham for! Han er faren til barnet mitt, og har en spesiell plass i mitt hjerte, jeg ville stilt opp for ham uansett hva.

Men; vi kan ikke ha et kjærlighetsforhold, og vi kan ikke bo sammen - det klarer vi ikke. Det klarer han med sin nye samboer, og selv om jeg mange ganger har ønsket at ting hadde vært annerledes (f.eks når "alle andre" er såkalt lykkelige familier) - så har det ikke falt meg inn å forsøke og få ham tilbake. Vi er ferdige.

''Min eks bryr seg om meg. Han ringer når jeg har det tungt, han passer på at vi har det bra, han stiller opp - og hjelper til. ''

Oi, det var litt av en eks. Ikke alle er så fornøyd med sin nåværende.

Persille1365381127

''Min eks bryr seg om meg. Han ringer når jeg har det tungt, han passer på at vi har det bra, han stiller opp - og hjelper til. ''

Oi, det var litt av en eks. Ikke alle er så fornøyd med sin nåværende.

Jeg vet :)

Men det er jo derfor jeg sier at det ikke trenger å være en dårlig sak - det er bra for oss at han bryr seg, men vi kan ikke ha noe forhold for det...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...