Gå til innhold

Ikke bryr seg om å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret19åring

Jeg syns det er så merklig. Min dame bryr seg ikke om å bli gravid? Tok opp evnet nesten med en gang vi ble sammen om at jeg ville vente med å ha sex til hun ville. Tok også opp at det var smart om hun begynte på p piller nå siden det var det sikreste graviditetsmessig. Hun ble med på det mot at jeg selv testet meg for kjønssykdommer. Da jeg rinkte til legen trodde han at det med kjønssykdommer var en hastesak så jeg fik tid på dagen. Men det var det jo ikke har kun vært sammen med en før.

Så noen dager etterpå var jeg alene hjemme og det utviklet seg at vi hadde sex for føste gang for hun, det var et ekstremt vellykket samleie til at det var første gang for hun. Like før jeg stakk den inn sa hun at jeg kunne glemme kondomen for det gikk greit uten. I min naivitet trodde jeg at hun alerede gikk på p piller. Da vi snakket om det etterpå sa hun at hun skulle helsestasjonen for ungdom dagen etterpå for å få p piller. Jeg spurte hun om hun ville ta angrepille og siden jeg ønsket det gjorde hun det. Men hun brydde seg ikke noe om det, angrepille tok hun vi gikk innom apoteket. Hun fikk resept på piller på helsestasjonen for ungdom dagen etterpå. 2 Dager etter det igjen hadde vi sex igjen og jeg brukte kondom. Når vi dagen etter der igjen i går skulle ha sex (i går). Ville hun nok en gang at det skulle skje uten kondom siden det var deiligst (med referanse til andre gangen). Hun hadde bare gått 2 dager på p oiller og jeg fortalte hun at de ikke var virksomme ennå. Det viste hun godt. Ja hvorfor vil det allikavel. P pille var snart virksome. Men hva med graviditet. Det som skjer det skjer og graviditet det brydde hun seg ikke om fordi da kunne hun ta abort og det hadde hun ingen betenkligheter med. Er ikke dette en merkelig holdning til en 16åring eller veit hun ikke konsekvensene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308753-ikke-bryr-seg-om-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at DU tar ansvar for å unngå graviditet! Jeg ville ikke stolt på denne jenta når det gjelder dette; heller ikke at hu n faktisk tar p-piller selv om hun sier hun gjør det.

Før du vet ordet av det, kan du sitte der som far før du fyller 20 år.

Enkelte 16-åringer har en utrolig evne til å ikke bry seg om noe som helst, i hvert fall til å late som de ikke gjør det.

Fint at du oppfører deg såpass voksent som alderen din tilsier at du bør. Dere er to om det hvis hun blir gravid, uansett hva hun sier akkurat nå. Vær for all del forsiktig.

Personlig hadde jeg vært livredd hun skulle glemme de pillene, men jeg har et snev av både kontrollfrik-virus og skepsis.

Gjest Bekymret19åring

Unnskyld meg, men hun høres ikke ut som den skarpeste kniven i skuffen hun der...

Bruk i alle fall kondom!!!

Som sakt første samlieie skjedde helt uten kondom, og det gikk for meg inne i henne. Har jo sett den p pille pakken: Mercilon28 går hun på

Annonse

All ære til deg som tar ansvar!!

Hun virker veldig umoden og lite ansvarsbevisst med den holdningen!

Det kan godt hende hun er for ung til å forstå de virkelige konsekvensene av å bli uplanlagt gravid?

Abort er ikke en prevensjonsmetode. Men en ubehagelig nødløsning i en fortvilet situasjon.

Jeg ville vært skeptisk til å stole på henne når det gjaldt p--pillene også.

Denne jenta er enten veldig uansvarlig, eller, enda "verre" hun er en av dem som har en glorifisert bilde av det å være ung mor, og ønsker faktisk å bli gravid!

Isåfall kan hun lett lure deg i en felle slik at det skjer et hendig "uhell"

Så du bør nok passe på og ta ansvar selv, hvis du vil sikre deg best mulig...

Jenter i den alderen kan ha et glorifisert bilde av det å få et barn. De er jo et barn selv ennå, så det er ikke så lett for dem å skjønne alvoret i dette. De ser for seg en lykkelig tid med barn og kjæreste og skjønner ikke eller ser ikke konsekvensene av dette.

Jeg hadde holdt godsaken min langt unna ei slik ei til jeg hadde vært helt sikker på at prevensjon ble brukt eller så sørger du for at du hele tiden bruker prevensjon

Jenter i den alderen kan ha et glorifisert bilde av det å få et barn. De er jo et barn selv ennå, så det er ikke så lett for dem å skjønne alvoret i dette. De ser for seg en lykkelig tid med barn og kjæreste og skjønner ikke eller ser ikke konsekvensene av dette.

Jeg hadde holdt godsaken min langt unna ei slik ei til jeg hadde vært helt sikker på at prevensjon ble brukt eller så sørger du for at du hele tiden bruker prevensjon

Dette var jo ikke noe snakk om å glorifisere det å få et barn da, hun rett og slett brydde seg ikke om å bli gravid og kunne ha brukt abort som prevensjon...

Jeg er redd samfunnet har utviklet seg litt i det retningen, at unge jenter i dag ikke synes det er noen big deal å ta abort, og derfor lar ting skure og gå...

Gjest Bekymret19åring

Dette var jo ikke noe snakk om å glorifisere det å få et barn da, hun rett og slett brydde seg ikke om å bli gravid og kunne ha brukt abort som prevensjon...

Jeg er redd samfunnet har utviklet seg litt i det retningen, at unge jenter i dag ikke synes det er noen big deal å ta abort, og derfor lar ting skure og gå...

Ja hun sier at hun definitivit ikke vil bli mor. Synes jenter i hennes egen alder som ikke tar abort er dumme. Var heller ikke motstander av p piller. Men siden det er så kort tid til kan jo la det skure å gå. Men hva om hun blir gravid da. Vil da være så enkelt å ta abort?

Tja hva vet vi hva årsaken er? Det kan enten være at hun synes det er greit å bare ta abbort eller at hun synes det er ok med barn.

Det er jo ikke uvanlig at jenter i den alderen synes at det er greit med barn.

Gjest mandolina

Ja hun sier at hun definitivit ikke vil bli mor. Synes jenter i hennes egen alder som ikke tar abort er dumme. Var heller ikke motstander av p piller. Men siden det er så kort tid til kan jo la det skure å gå. Men hva om hun blir gravid da. Vil da være så enkelt å ta abort?

Ta ansvar selv og bruk kondom.

Jenter på 16 år er altfor unge til å fpålagt et slikt ansvar.

Hilsen

Annonse

Det ser ut som det blir ditt ansvar med beskyttelse.

Ikke vær svak ovenfor ho.

Kjipt om det skulle gå galt, ho høres ikke akurat moden nok ut til å få barn enda.

Hadde nok vært skeptisk til om ho tok p-pillene som ho skal også, så holf kondomen på du. Høres ut som du er litt mer ansvarlig enn henne.

Lykke til

Icora Panter

Å bruke abort som et prevensjonsmiddel synes jeg er grusomt!

En ting er når man har et stort "uhell" F.eks. å bli gravid på den ene prosenten på p-piller.. Voldtekt, eller generelt prev.midler som ikke fungerer som de skal selv om det er brukt som det skal. Da synes jeg det er greit med abort.

Men å "droppe" å bruke noe, for deretter å ta abort dersom man skulle bli gravid er grusomt patetisk..

Det er såpass enkelt å få prevensjon i forhold til belastningen ved en abort.. Både for deg, henne, helsevesenet og det fosteret som ikke får bli til..

Fortell henne det. Kjempe flott at en gutt på 19 år er såpass fornuftig som deg! Og ikke overlater det ansvaret til henne.. For husk at det ikke bare er henne som evt blir foreldre ;)

Gjest mora2

''Synes jenter i hennes egen alder som ikke tar abort er dumme''

Syns gutta som gjør jenta gravid er like dumme.

En abort er et drap på et lite liv, uansett om man er 16 eller 60år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...