Gå til innhold

carpal tunnel syndrome??

Anbefalte innlegg

Gjest carpaltunnel??

Hei! Jeg har de siste par mnder vært plaget av plutselige smerter helt nederst i midten av venstre håndflate (er høgrehendt). Dette skjer spesielt når jeg åpner dører, lener meg på hånda eller feks griper hardt tak i noe i full fart. Dette kan skje opptil flere ganger om dagen, og gjør fryktelig vondt i 5-20sek før det går sakte over. Lurer på hva det kan være da det er ubehagelig og skaper situasjoner der jeg må avbryte jobb/trening/samtaler. Lurer på om det kan vere carpal tunnel syndrome selv om det ikke akkurat passer til de vanligste symptomene? Evt. om det kan vere ett glasskår eller lignende (uten at jeg huske noen spes situasjon der det skulle skjedd). Er generelt svak i armene, og har bla blitt slått i håndbakk av en jente på 8 år...(!) Mvh, jente 26

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308875-carpal-tunnel-syndrome/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Dette høres ikke ut som carpal tunnel syndrome (som alltid debuterer med nattlige smerter). Det med glasskår er ikke dumt forslag, selv om det er litt rart at du ikke har anelse om det, og det er også litt rart at det skal vare så lenge som 5-20 sek. etterat du ikke lenger har trykk på området. Det er ikke så godt å si akkurat hva smerten kan komme av. Men en mulighet kan være såkalt trigger finger, som kan gjøre ganske vondt. Har du merket at fingeren kan låse seg og så plutselig lar seg bøye eler strekke? Hvis dette er tilfelle, kan triggerfinger være diagnosen (som skyldes en fortykkelse av bøyesenen der den løper i seneskjede i hånden). Til slutt: hvis du har en reell svekkelse i armene, burde du vel undersøkes nevrologisk for å utelukke sammenheng med dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...