Betty Skrevet 1. juli 2001 Del Skrevet 1. juli 2001 Hei! Jeg er 27 år og er i tidlig overgangsalder. Jeg har gått på Trisekvens i 1 1/2 år og har nettop begynt på Triskevens forte pga at jeg følte meg veldig varm og var trett (ikke skikkelige hetetokter, men var veldig varm om nettene og sov selvfølgelig dårlig). Nå føler jeg meg i fin form, men har lyst til å bytte til en hormontype som jeg ikke får mensen av. Er det lurt eller er det stor fare for hete igjen? Jeg har hørt at Trisekvens kan(!) hjelpe kroppen tii å få eggløsning igjen, vil en annen hormontype også gjøre det? (f.eks Livial) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30891-bytte-hormontabletter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Det er i meget sjeldne tilfeller at det kan komme eggløsning hos yngre kvinner som ser ut til å være kommet i overgangsalderen og som starter på f.eks. Trisekvens. Vi vet ikke om det også kan skje med annen hormonbehandling, det er alt for få tilfeller til at man kan lage undersøkelse på det. For å slippe blødninger kan du bruke Kliogest (jeg tror at Activelle er for svak for deg), Kliogest inneholder bare halvt så meget østrogen som Trisekvens Forte og Activelle bare en firedel. Jeg er redd for at du får hetetokter med Livial, men det er lov å prøve. En siste mulighet er at du veksler mellom Trisekvens og progynova (2-4 mg) som svarer til de første tabletter på Trisekvensbrettet, så vil du få sjeldnere blødning. Snakk med legen om, det. PS Hvis du igjen skulle føle deg trett så få sjekket stoffskiftet. Noen kvinner med for tidlig overgangsalder har også svikt i andre hormonsystemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30891-bytte-hormontabletter/#findComment-123065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.