massi Skrevet 1. juli 2001 Del Skrevet 1. juli 2001 Hei! Jeg har nettopp funnet ut at jeg venter mitt tredje barn, men jeg vet ikke når for det har vært så rart de siste månedene. Saken er den at jeg hadde en normal mens i februar, men så hadde jeg ingenting i mars. Men i april så hadde jeg en kraftig en som bare varte noe få dager å jeg pleier å ha den ca en uke. Så i mai da hadde jeg noen få dråper i ca 14 dager. Så jeg lurer veldig på hvordan jeg skal regne det ut da. Håper på et svar! På forhånd takk! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30892-hvordan-finner-jeg-ut-hvor-langt-jeg-er-p%C3%A5-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fransiscka Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Jeg hadde nok regnet etter den siste først og fremst, men ikke før du er hos legen vil du jo finne ut om hvor langt du er på vei, og når terminen bli. Bestill deg en legetime, du:) Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30892-hvordan-finner-jeg-ut-hvor-langt-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-122955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Det er ikke så lett å tidfeste når du ble befruktet i.o.m. at du siden har hatt uvanlig menssyklus siden mars. Det kan tenkes at du ble befruktet allerede ett par uker etter mensen i februar, og da ville du vært ca.20 uker på vei, noe som ville være usansynlig. Da ville du kjent liv nå, hatt livmoren i høyde med navlen og sansynligvis lagt bak deg en periode med kvalme, tretthet og alt det andre svangerskapets første trimester gjerne medbringer. Det blir uansett rene spekulasjoner å si noe som helst, siden alle blødningene du har hatt i vinter og vår har vært annerledes enn det normale. Jeg vil anbefale deg å få en legetime så du kan få klarlagt det hele relativt snart. En ultralyd kan si de ganske sikkert. Du kan også sette deg ned og tenke litt over evt. symptomer du skulle ha. Både ømme bryster og kvalme kommer relativt tidlig, ca. 6-7 ukers svangerskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30892-hvordan-finner-jeg-ut-hvor-langt-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-122963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet 3. juli 2001 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2001 Hei Igjen! Du skriver det at hvis jeg skulle blitt gravid i mars så skulle jeg kjenne liv. Det er veldig rart, men jeg syntes at jeg kan kjenne liv allerede. Jeg er også kvalm og har veldig ømme bryster. Jeg vet ikke hvor tidlig man egentlig kan kjenne liv når man venter barn nr.3? Jeg lurte på en liten ting til og det er: jeg jobber på et eldresenter med vask og stell av eldre, det blir også noe løfting. Hvordan skal jeg forholde meg til denne løftingen? Skal jeg hjelpe til å løfte eller skal jeg få noen andre til å gjøre det? Jeg har kun jobbet der siden mandag, og jeg har ingen tidligere erfaringer på dette området. Jeg har heller ikke fått vært hos legen enda for jeg har fått time litt langt ut i juli. Av den grunn så har jeg heller ikke vilt sagt noe om garviditeten min. Kanskje jeg burde få en time litt fortere p.g.a jobben hva mener du? Jeg håper på svar! På forhånd takk!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30892-hvordan-finner-jeg-ut-hvor-langt-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-123041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 4. juli 2001 Del Skrevet 4. juli 2001 Hei Igjen! Du skriver det at hvis jeg skulle blitt gravid i mars så skulle jeg kjenne liv. Det er veldig rart, men jeg syntes at jeg kan kjenne liv allerede. Jeg er også kvalm og har veldig ømme bryster. Jeg vet ikke hvor tidlig man egentlig kan kjenne liv når man venter barn nr.3? Jeg lurte på en liten ting til og det er: jeg jobber på et eldresenter med vask og stell av eldre, det blir også noe løfting. Hvordan skal jeg forholde meg til denne løftingen? Skal jeg hjelpe til å løfte eller skal jeg få noen andre til å gjøre det? Jeg har kun jobbet der siden mandag, og jeg har ingen tidligere erfaringer på dette området. Jeg har heller ikke fått vært hos legen enda for jeg har fått time litt langt ut i juli. Av den grunn så har jeg heller ikke vilt sagt noe om garviditeten min. Kanskje jeg burde få en time litt fortere p.g.a jobben hva mener du? Jeg håper på svar! På forhånd takk!! Hilsen Det finns alltså inga generella regler för när man bör eller skall kjänna liv inne i magen. När man har barn innan, så är det ju vanligt att man kjänner liv lite tidigare. Det skall gå bra att fortsätta ditt jobb så länge som du inte drabbas av några komplikationer. Givetvis skall du inte lyfta överdrivet mycket, och det är viktigt att du använder dig av alla hjälpmedel som finns, samt rätt lyft teknik. Om du vill vänta med att berätta för dina arbetsgivare att du är gravid, är upp till dig själv att bestämma. Ta upp din arbetssituation med din doktor och sedan med din arbetsgivare, för att kunna planlägga vidare framåt. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30892-hvordan-finner-jeg-ut-hvor-langt-jeg-er-p%C3%A5-vei/#findComment-123167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.