Gå til innhold

Dårlig gjort an ny samboer?

Anbefalte innlegg

Gjest alenemor allikevel?

Jeg våkna opp med romlene mage i dag, og har sitti på do mesteparten av dagen.. Samboern dra pp jobb tidlig i morres.

jeg kjørte poden til barnehagen, og håpa på det skulle gå bra, og det gjorde det og heldigvis.. så vidt. Er slapp og ikke helt i slaget, også harr magesmerter i dag. Sendte melding til samboern de rjeg skrev at jeg er dårlig, og at han godt kan hente poden hvis han melder seg frvillig til det. da fikk jeg til svar "kan godt gjøre det hvis jeg ikke jobber så seint". Han er selvstendig og styrer arbeidstiden sin selv. I går f.eks var han hjemme kl. 14. Selvfølgelig er det mer å gjøre noen dager enn andre, men allikevel.. synes det var dårlig gjort.

Jeg tok meg fri fra jobben for å være sammen med han da han mistet en venn. Og jeg har slettes ikke lite å gjøre på jobb, men prioriterer familien min før jobben.

Snakket med samboern min i sta og da sa han at han ikke visste hvor lenge han skulle jobbe. Jeg sa det hadde vært fint om han ble jobbende så seint, fordi jeg ikke har energi til å styre med poden på 3 i dag. (Det er ikke hans sønn). Da fikk jeg til svar at klokka "fort bli 18 da." Da sa jeg at det kunne være det samma, for poden legger seg jo kl. 19. Er det jeg som overreagerer, eller er det dårlig gjort å ikke gidde å stille opp og ta i et tak når jeg er syk? Ble litt furt merker jeg.. vet i hvert fall hvem jeg IKKE skla prioritere neste gang det er noe med han. Dust..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308931-d%C3%A5rlig-gjort-an-ny-samboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringte til eksen og spurte han om han hadde tid til å hente i dag og kjøre poden til meg, og det var ikke noe problem.. Synes ikke det er mye forlangt at samboern stiller opp i visse tilfeller. barnefaren stiller masse opp for sønnen sin (og meg), men siden jeg nå har ny sambeor synes jeg han bør ta rollen som mann i huset, og da er vel sønnen min og jeg familie? Eller? Virker som han viker unna siden poden ikke er hans egen..

Har han bare plikter eller også rettigheter ovenfor gutten?

I denne sammenhengen synes jeg ikke det spiller noen som helst rolle.

Det er ikke hverdagsinnsats det spørres etter her, og hvis han henter gutten er det for å hjelpe henne. Man hjelper da kjæresten når h*n trenger det?

Gjest Elextra

Ringte til eksen og spurte han om han hadde tid til å hente i dag og kjøre poden til meg, og det var ikke noe problem.. Synes ikke det er mye forlangt at samboern stiller opp i visse tilfeller. barnefaren stiller masse opp for sønnen sin (og meg), men siden jeg nå har ny sambeor synes jeg han bør ta rollen som mann i huset, og da er vel sønnen min og jeg familie? Eller? Virker som han viker unna siden poden ikke er hans egen..

''men siden jeg nå har ny sambeor synes jeg han bør ta rollen som mann i huset, og da er vel sønnen min og jeg familie? Eller? Virker som han viker unna siden poden ikke er hans egen..''

Jeg tror ikke du bør forvente at kjæresten føler samme ansvaret for sønnen din som om han var hans egen.

Synes uansett at kjæresten din burde stille opp for deg når du var syk, om han har mulighet til det. Men dette har lite med hans rolle som stefar å gjøre.

Har han bare plikter eller også rettigheter ovenfor gutten?

Hva mener du med det? Han er med på avgjørelser som tas i forhold til barnet, og er med på oppdragelsen ja - hvis det var det du siktet til? Jeg overkjører ikke hans avgjørelser heller. Han har egentlig ingen plikter i forhold til barnet. Han har hentet barnet en gang i barnehagen, og passet han en lørdag da jeg skulle bort på et år. Jeg følger og henter i banrhagen hver dag, steller han osv. Samboern deltar ellers i hverdagen, men jeg har hovedansvaret. Aldri krevd noe som helst, bortsett fra at han skal være snill og rettferdig mot barnet.

Annonse

Gjest nooora

Dette hadde helt klart min mann(stefar til mitt barn) stilt opp på. Han begynte ganske tidlig med å hente av og til i barnehage, hvis det var noe spesielt. Og det er ingen som tenker en kalori på om det er jeg eller han som kjører eller lager mat til mitt særkullsbarn i dag.

Dersom man bor sammen, må man nesten ta sin del av voksenansvaret for stebarn. Man har kanskje ikke alt man skal ha sagt, men man må bidra i det hverdagslige. Innbiller meg at de fleste gjør det .Hvordan skal det bli hvis dere får felles barn? Det blir litt rart hvis samboeren din f.eks bare kjører sitt eget barn, men ikke sitt stebarn.

Men det kan jo selvfølgelig hende at det var noe spesielt i dag som gjorde at han ikke kunne stille opp.

hidi, the scorpion

I det man velger å bli samboer med en aleneforeldre, så går man inn i et ansvarsforhold! Man tar på seg forpliktelser, og de bør tas alvorlig, for meg ville det vært en selvfølge at samboer hadde stilt opp....!

Han er "stefar" til ditt barn, og han bør stille opp for deg _og_ barnet. Ønsker han ikke det, så hadde jeg glatt latt mannen gå ut av mitt liv!

Gjest stine i pine

Hei!

Kanskje du kunne spurt litt tydeligere? Jeg kunne tolket dette som at jeg kunne hente ungen hvis det passet. Personlig hadde jeg nok slått på tråden og hørt hva du egentlig mente, men jeg tror mange damer med fordel kan si ting litt mer rett ut, og ikke være så milde at man ikke oppfatter budskapet. Mener ikke å kritisere....

Gjest Elextra

''Sendte melding til samboern de rjeg skrev at jeg er dårlig, og at han godt kan hente poden hvis han melder seg frvillig til det.''

Enig med Stine i pine om at dette var en uklar måte å spørre på, han kan ha tolket det som et tilbud og ikke som et bønn om hjelp.

''Sendte melding til samboern de rjeg skrev at jeg er dårlig, og at han godt kan hente poden hvis han melder seg frvillig til det.''

Enig med Stine i pine om at dette var en uklar måte å spørre på, han kan ha tolket det som et tilbud og ikke som et bønn om hjelp.

Var vel ikke noen bønn, men et hint. Når jeg snakka med han sa jeg at jeg flyr på do hele tiden, og da hadde jeg allerede sendt meldingen. Han burde vel da egentlig si at han henter i dag av seg selv? Synes det går an å ha antennene litt ute, og hjelpe til når samboern er syk - uansett hva det gjelder.

Var vel ikke noen bønn, men et hint. Når jeg snakka med han sa jeg at jeg flyr på do hele tiden, og da hadde jeg allerede sendt meldingen. Han burde vel da egentlig si at han henter i dag av seg selv? Synes det går an å ha antennene litt ute, og hjelpe til når samboern er syk - uansett hva det gjelder.

Klart han helst burde forstå hinting, men mange gjør ikke det. Han trodde kanskje ikke det var så nøye? Enten prioriterer han anderledes enn det du gjør, eller så forstår han ikke. For å finne ut om det er det ene eller det andre må du være tydeligere med denne mannen.

Gjest Valnøtt

Stoppetegn!!! Du må aldri forveksle menn og kvinner.

Denne dialogen foregikk mens han var på jobb? Han kobler ikke at du sier at han _kan_ hente barnet med at du trenger det fordi du er syk.

Med mange menn må du være tydelig. ring ham og si at du var litt uklar isted, be ham organisere om dagen sin for du er syk og han _må_ hente ungen for deg fordi du trenger hjelp.

Hvis han da sier nei, så er jeg enig i at han er ego - inntil da er han bare en mann :-)

Og du - ta en prat med ham i kveld og forklar hva du mente, hva han skulle ha forstått og hva du følte underveis. Den praten vil være nyttig fremover :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...