Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest infinity

Hei!

Er litt bekymret for tiden men sånn er jo vi mødre, uansett om barne er "inne eller ute". Altså - fikk blødning fredag for 1 uke siden og fikk da beskjed om at det var pga at livmoren min lå langt nede og at den hadde fått en rift, fikk derfor beskjed om å ta det med ro de neste ukene, ihvertfall til blødningen var gitt seg. Blør nesten ingenting i dag, men har de siste dagene hatt veldig stikking i underlivet, på begge sidene samt at jeg har ubehag i korsryggen, ikke vondt, men det føles som sånn jeg har det før jeg får mensensmerter på alvor. Er nå i uke 18+5. Fikk datteren min i uke 35 for 4 år siden samt at jeg hadde en spontanabort i uke 9 i januar i år. Er veldig bekymret og veldig redd for at noe skal gå galt, men vet jo at det kan være vanlig med litt smerter. Kan også opplyse om at jeg har veldig hard avføring. Bør jeg bekymre meg?!? Syns også at det kan være ubehagelig å ligge på siden da det stikker i underlivet samt at korsryggen er øm - kan det være starten på bekkenløsning?!? Syns også at "lykkeliten" ligger veldig langt nede, skulle nesten tro han/hun hadde tenkt seg ut.

Tusen takk for et raskt svar.

Beklager at det ble "litt" langt.

Ha en fin fin dag og en STRÅLENDE sommer ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30895-ubehag-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke mulig for meg å komme med noen lang utredning her, Først og fremst fordi jeg ikke vet hva det er legen mener feiler deg. Hvis det menes at livmoren har begynt å modnes, ved at den ligger langt nede, bør du være ekstra obs når du også begynner å få menslignende smerter. Hvor den riften du beskriver sitter, er også av betydning. Jeg synes helt klart at du bør ta kontakt med din lege/jordmor eller sykehuset for en ekstra kontroll. De menslignende smertene kan ha sammenheng med at livmoren trekker seg litt sammen, og dette er ikke nødvendigvis så bra. Svake kynnere er ikke uvanlig tidlig i svangerskapet, men de skal ikke være sterke, og heller ikke vonde. Det er da en fare for at det kan skje en modning av livmorhalsen alt for tidlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...