Gå til innhold

kløe svie i anus

Anbefalte innlegg

Gjest utålmodig og bekymret

Hei. jeg er en ung mann som har bekymret meg endel etter å ha hatt ubeskyttet sex med en vanlig jente etter en bytur for ca 3.5 måneder siden. Årsaken er at jeg de siste 6 uker har hatt ubehag i og rundt anus. Jeg har blitt undersøkt av allmennlege som ikke finner noe galt. Han har kjent i anus med finger men ikke funnet noe galt. Han mente jeg muligens hadde en soppinfeksjon og anbefalte meg å prøve Canesten, noe jeg har gjort uten at dette har hjulpet. Han så ingen tegn til kondylomer under undersøkelsen. Jeg lurer på om jeg bør foreta en rektoskopiundersøkelse, da denne kløen, samt følelsen av lett ubehag ved avføring (føles som en rift i anus) er plagsomt, spesielt psykisk. Hva anbefaler du meg å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/308998-kl%C3%B8e-svie-i-anus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er vanskelig å være sikker uten å ha sett og kjent på dine plager. Beskrivelsen høres for meg at det passer godt med soppinfeksjon. Hvis dine plager sitter rundt endetarmåpningen burde da en besiktigelse og en palpasjon (kjenne etter med finger) gi tilstrekkelig opplysninger til å stille diagnose. I alle fall skulle det være mulig å se rifter og andre forandringer. Jeg har min tvil om at rectoscopi vil gi så veldig mye mer. Canesten er en riktig valg ved behandling av soppinfeksjoner. Spørsmål om du har brukt det riktig og om du har brukt lenge nok. Det kunne også være aktuelt med antisopp tablett behandling. Jeg ville anbefale å be din lege å følge opp og gå videre med saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...