Gå til innhold

Ektemann og tobarnsfar fyllekjørte fra fest

Anbefalte innlegg

Gjest Helt tom

Mannen min var på firmafest i går. Kom hjem FULL i halv ett-tiden. Fortalte da at han hadde kjørt - fordi han hadde bare drukket ett glass vin til maten og det var jo lenge siden.

Skjelte meg ut da jeg sa at han var full.

Dette var dråpen - nå er det UT. Han kunne vært drapsmann nå. Eller i "beste fall" hadde han bare krasjet en bil til en halv mill og havnet i fengsel. Vi har 2 barn på 4 og 9. Kan ikke leve med en så umoden mann lenger!

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Jeg har levd med en alkoholliker. Fryktelig vanskelig. For meg er det HELT uaktuelt at noen kjører i fylla. Slik du skriver det regner jeg nesten med at noe tilsvarende har hendt tidligere.

Dette er så alvorlig at jeg ikke synes du kan godta det uten videre. Men det finnes hjelp å få. Sosialmedisinsk poliklinikk har god erfaring her.

Hvis han virkelig hadde drukket bare ett glass og det var flere timer siden var han neppe _full_, alikvel - man kjører ikke etter å ha drukket.

Men siden du vurderer å hive ham ut så regner jeg med at dette bare er toppen på kransekaka? For det må vel ligge en del mer bak enn kun dette? Hvis ikke så overdriver du ekstremt, synes jeg.

Gjest Helt tom

Hvis han virkelig hadde drukket bare ett glass og det var flere timer siden var han neppe _full_, alikvel - man kjører ikke etter å ha drukket.

Men siden du vurderer å hive ham ut så regner jeg med at dette bare er toppen på kransekaka? For det må vel ligge en del mer bak enn kun dette? Hvis ikke så overdriver du ekstremt, synes jeg.

Selvsagt løy han.

Vi har vært gift i 12 år så jeg kjenner mannen. Han hadde drukket mange glass vin pluss konjakk. Kjente det på lukten - hørte det på talen.

Han har en historie med for mye drikke på fest. Derfor hadde han med bil som en unnskyldning for ikke å drikke i det hele tatt.

Og så dette.

Synes du fortsatt at jeg er hysterisk?

Annonse

Selvsagt løy han.

Vi har vært gift i 12 år så jeg kjenner mannen. Han hadde drukket mange glass vin pluss konjakk. Kjente det på lukten - hørte det på talen.

Han har en historie med for mye drikke på fest. Derfor hadde han med bil som en unnskyldning for ikke å drikke i det hele tatt.

Og så dette.

Hvorfor sier du ikke i hovedinnlegget at dette er et tilbakevendende problem, da.

Vi kjenner ikke mannen din, og kan jo ikke vite om det er han som lyver eller du som er hysterisk...

Gjest Helt tom

Hvorfor sier du ikke i hovedinnlegget at dette er et tilbakevendende problem, da.

Vi kjenner ikke mannen din, og kan jo ikke vite om det er han som lyver eller du som er hysterisk...

Bare glem det. Sitter på jobb og skulle legge inn en kjapp melding. Er helt fortvilet. Men igjen: Bare glem det.

mil1365380270

Tenker at du skulle anmeldt han, så han lærte. Men det er vel ikke så lett. Dere har jo en nær relasjon, barn med i bildet m.m.....

Forstår det som din opprørthet skyldes flere ting enn dette. Veldig alvorlig, men dog ikke skilsmissegrunn for en engangsforeteelse.

Selv om det er vanskelig, er det egentlig enkelt nok: Han må endre seg. Du må endre innstilling. Eller du mister siste rest av respekt for mannen? Og da er det gjerne for sent. Du vet hvor problemene ligger. Og at du endrer noe, later ikke til å være det som skal til hos dere....

Gjest Helt tom

Tenker at du skulle anmeldt han, så han lærte. Men det er vel ikke så lett. Dere har jo en nær relasjon, barn med i bildet m.m.....

Forstår det som din opprørthet skyldes flere ting enn dette. Veldig alvorlig, men dog ikke skilsmissegrunn for en engangsforeteelse.

Selv om det er vanskelig, er det egentlig enkelt nok: Han må endre seg. Du må endre innstilling. Eller du mister siste rest av respekt for mannen? Og da er det gjerne for sent. Du vet hvor problemene ligger. Og at du endrer noe, later ikke til å være det som skal til hos dere....

Takk for svar. Dette er som sagt bare siste dråpen...

Hva med min innstilling bør jeg endre? ;-)

mil1365380270

Takk for svar. Dette er som sagt bare siste dråpen...

Hva med min innstilling bør jeg endre? ;-)

Kanskje det ikke er noe du kan endre nå, som gjør noen forskjell. Senere, hvis han endrer kraftig kurs og dere kan finne en felles, ny plattform, kan det hende det er ting du kan forandre, som gjør at dere får det enda bedre. Man blir jo veldig forutinntatt etter en stund :-)

Gjest Mitt syn på saken

Hadde det "bare" været denne gangen så hadde jeg tatt en skikkelig oppvask med ham og takket Oven for at ingen ting skjedde. Vi kan tross alt "drite oss ut" hver og en, selv om dette virkelig er ille.

Men du sier at det er toppen av isberget, og du sier i andre svar at dette er et tilbakevendende problem.

Det er to problemer her.

Du har et av problemene siden du lever med en mann du alltid vil være engstelig for når han drar ut. Du vil alltid være litt usikker på om han kjører i hjel noen eller seg selv. Du er den som får løgnene.

Det andre problemet har vi. Det er vi andre som går i fare for å bli drept av mannen din. Det er vi som kan tape livet eller miste noen kjære fordi mannen din og andre med ham ikke klarer å styre seg.

Så slik jeg ser det så har du to problemer, og delansvar i to situasjoner.

Det er kun du alene som kan stilling til hva du tollererer og hva du kan og ikke kan leve med av dette. Det er kun du som kan et valg i forhold til disse to problemene.

Annonse

Gjest Helt tom

Hadde det "bare" været denne gangen så hadde jeg tatt en skikkelig oppvask med ham og takket Oven for at ingen ting skjedde. Vi kan tross alt "drite oss ut" hver og en, selv om dette virkelig er ille.

Men du sier at det er toppen av isberget, og du sier i andre svar at dette er et tilbakevendende problem.

Det er to problemer her.

Du har et av problemene siden du lever med en mann du alltid vil være engstelig for når han drar ut. Du vil alltid være litt usikker på om han kjører i hjel noen eller seg selv. Du er den som får løgnene.

Det andre problemet har vi. Det er vi andre som går i fare for å bli drept av mannen din. Det er vi som kan tape livet eller miste noen kjære fordi mannen din og andre med ham ikke klarer å styre seg.

Så slik jeg ser det så har du to problemer, og delansvar i to situasjoner.

Det er kun du alene som kan stilling til hva du tollererer og hva du kan og ikke kan leve med av dette. Det er kun du som kan et valg i forhold til disse to problemene.

Del to av problemet tar virkelig knekken på meg - nemlig den fare han setter andre i. Men at jeg har et delansvar der - det nekter jeg på!

Selvsagt løy han.

Og så dette.

Nei, jeg sa jo også det at her måtte det ligger mer bak enn kun ett glass vin flere timer tidligere.

Gjest togli

Denne saken, isolert sett, hadde ikke vært nok for meg til å forlange skilsmisse (selv om jeg hadde blitt dritforbanna og skikkelig skuffet!). Jeg vil tro det er andre ting som gjør at det har bygget seg opp for deg og da kan jeg forstå at du går til et så drastisk tiltak.

Gjest Mitt syn på saken

Del to av problemet tar virkelig knekken på meg - nemlig den fare han setter andre i. Men at jeg har et delansvar der - det nekter jeg på!

Med delansvar mener jeg at du er en av to som vet om hva din mann gjør gang på gang.

Dermed blir det også ditt ansvar hva du velger å gjøre med det.

Verden er ikke rettferdig.

Gjest xbellax

Hva han gjorde. Det er første gang.

Man er vel ansvarlig for egne handlinger? Og ikke for andres?

Beklager, da har jeg misforstått. Jeg oppfattet det slik at han hadde gjort dette tidligere. Da ville du naturligvis hatt et gedigent ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...