Gå til innhold

Ektemann og tobarnsfar fyllekjørte fra fest

Anbefalte innlegg

Beklager, da har jeg misforstått. Jeg oppfattet det slik at han hadde gjort dette tidligere. Da ville du naturligvis hatt et gedigent ansvar.

Nå er du vel litt på jordet??

Hvorfor i all verden har trådstarter et ansvar for at mannen hennes kjører i fylla??

At hun er gift med ham, gjør henne vel ikke medskyldig i handlinger han gjør når hun ikke er tilstede??

Hun var jo ikke engang der da han satte seg bak rattet i påvirket tilstand!

Så hvordan skulle hun ha forhindret dette, mener du??

Det eneste hun kan gjøre, og allerede har gjort, er å si klart ifra at hun ikke aksepterer dette, og kreve at det ikke skjer igjen!

Om han kan / vil ta dette til etterretning, eller ikke, blir jo opp til ham. Og det blir isåfall en sak dem imellom om dette blir årsak til et brudd.

Det som er avgjørende for hans fyllekjøring, er vel ikke om han er gift eller ikke?

Han er en voksen mann, med ansvar for egne handlinger.

Hun er ikke "medskyldig" bare ved å være gift med ham.

Men selvsagt blir hun "med-skadelidende" dersom noe skulle skje.

Men det er jo en helt annen sak ....

Han slutter ikke å kjøre i f

Fortsetter under...

Med delansvar mener jeg at du er en av to som vet om hva din mann gjør gang på gang.

Dermed blir det også ditt ansvar hva du velger å gjøre med det.

Verden er ikke rettferdig.

Hva kan hun gjøre da?

Annet enn å si klart og tydelig ifra at hun ikke aksepterer det?

Han vet jo allerede selv at dette er både ulovlig og farlig.

Han slutter vel ikke nødvendigvis å kjøre i fylla selvom hun forlater ham?

Fyllakjøring er definitivt ikkje bra.

Men _om_ han drakk bare ètt glass vin og så kjørte bil mange timer etterpå, så tror eg ikkje kjøringen hans ville bli nevneverdig påvirket i negativ grad.

Merkelig å komme hjem fra "fest" klokka 0030...

Hva kan hun gjøre da?

Annet enn å si klart og tydelig ifra at hun ikke aksepterer det?

Han vet jo allerede selv at dette er både ulovlig og farlig.

Han slutter vel ikke nødvendigvis å kjøre i fylla selvom hun forlater ham?

''Hva kan hun gjøre da? Annet enn å si klart og tydelig ifra at hun ikke aksepterer det?''

Hun kan anmelde det til politiet. Når det er sagt, mener jeg ikke at det kan forventes at man anmelder sin ektefelle og sine barns far, men det er en MULIGHET.

Gjest Helt tom

Fyllakjøring er definitivt ikkje bra.

Men _om_ han drakk bare ètt glass vin og så kjørte bil mange timer etterpå, så tror eg ikkje kjøringen hans ville bli nevneverdig påvirket i negativ grad.

Merkelig å komme hjem fra "fest" klokka 0030...

Det med ett vinglass var løgn. Han hadde drukket MYE vin og mye konjakk. Han var full.

Annonse

Persille1365381127

''Hva kan hun gjøre da? Annet enn å si klart og tydelig ifra at hun ikke aksepterer det?''

Hun kan anmelde det til politiet. Når det er sagt, mener jeg ikke at det kan forventes at man anmelder sin ektefelle og sine barns far, men det er en MULIGHET.

Men det må jo skje når det skjer, ikke etterpå.

Og hun treffer ham ikke før han har kommet hjem vil jeg tro. Tviler på han setter seg i bilen og kjører mens hun er der.

Gjest Helt tom

Hvorfor i all verden har trådstarter et ansvar for at mannen hennes kjører i fylla??

At hun er gift med ham, gjør henne vel ikke medskyldig i handlinger han gjør når hun ikke er tilstede??

Det eneste hun kan gjøre, og allerede har gjort, er å si klart ifra at hun ikke aksepterer dette, og kreve at det ikke skjer igjen!

Om han kan / vil ta dette til etterretning, eller ikke, blir jo opp til ham. Og det blir isåfall en sak dem imellom om dette blir årsak til et brudd.

Det som er avgjørende for hans fyllekjøring, er vel ikke om han er gift eller ikke?

Vurderte sterkt å ringe til politiet da han kom hjem. Men han er far til mine barn, og det er ikke helt enkelt å gjøre noe sånt mot dem også.

Men det jeg gjorde var å ta kontakt med arbeidsgiver og fortelle hva som hadde skjedd. Dette var et firmaarrangement, og de vil ta tak i det som en personalsak og koble inn nødvendig ekspertise.

Som Persille skriver: Det hjelper svært lite å ringe politiet i etterkant!

Hadde hun hatt mulighet til å gjøre det i FORkant, slik at politiet kunne forhindret kjøringen, så ville det kanskje hatt et poeng.

Men for å kunne dømmes og straffes for fyllekjøring, betinges det at man blitt tatt i gjerningsøyeblikket.

Når bilen allerede står parkert, og mannen befinner seg i sitt eget hjem, eksisterer det ikke reelle bevis. Det blir derfor påstand mot påstand om han har kjørt i fylla eller ikke.

Gjest Jusiett

Som Persille skriver: Det hjelper svært lite å ringe politiet i etterkant!

Hadde hun hatt mulighet til å gjøre det i FORkant, slik at politiet kunne forhindret kjøringen, så ville det kanskje hatt et poeng.

Men for å kunne dømmes og straffes for fyllekjøring, betinges det at man blitt tatt i gjerningsøyeblikket.

Når bilen allerede står parkert, og mannen befinner seg i sitt eget hjem, eksisterer det ikke reelle bevis. Det blir derfor påstand mot påstand om han har kjørt i fylla eller ikke.

''Men for å kunne dømmes og straffes for fyllekjøring, betinges det at man blitt tatt i gjerningsøyeblikket.''

Det stemmer ikke. Det finnes folk som er dømt for fyllekjøring ETTER at de har kjørt. Mannen var full, motoren var enda varm og samboeren hadde vitner på at HUN hadde vært hjemme hele kvelden sammen med barna.

Vurderte sterkt å ringe til politiet da han kom hjem. Men han er far til mine barn, og det er ikke helt enkelt å gjøre noe sånt mot dem også.

Men det jeg gjorde var å ta kontakt med arbeidsgiver og fortelle hva som hadde skjedd. Dette var et firmaarrangement, og de vil ta tak i det som en personalsak og koble inn nødvendig ekspertise.

Da synes jeg du allerede har gjort alt som kan forventes av deg!

Bare det at du tok kontakt med hans arbeidsgiver, burde være en temmelig klar melding til mannen din om hvor alvorlig du tar dette.

Om det i tillegg blir tatt opp på arbeidsplassen som et tema, vil han forhåpentligvis føle dette såpass pinlig at han passer seg for at lignende ting skjer igjen.

''Men for å kunne dømmes og straffes for fyllekjøring, betinges det at man blitt tatt i gjerningsøyeblikket.''

Det stemmer ikke. Det finnes folk som er dømt for fyllekjøring ETTER at de har kjørt. Mannen var full, motoren var enda varm og samboeren hadde vitner på at HUN hadde vært hjemme hele kvelden sammen med barna.

Joda. Men selvom indiseiene nok ville vært temmelig sterke, så ville det ikke finnes noen sikre beviser på at det faktisk var HAN som hadde kjørt bilen varm - eller om han hadde drukket alkoholen før eller etter kjøringen.

Det betinger i såfall at politiet dukket opp forholdsvis få minutter etter at han kom hjem, eller at det fantes flere vitner enn anmelder.

Når folk har blitt dømt for fyllekjøring i etterkant, er det gjerne i tilfeller hvor de har vært innblandet i et uhell e.l. og det derfor blir gjort grundigere undersøkelser.

Gjest xbellax

"Jeg oppfattet det slik at han hadde gjort dette tidligere." Skrev jeg. Jeg misforsto og trodde dette hadde hendt mange ganger.

Dersom situasjonen var slik jeg trodde så- ja, man har faktisk et ansvar så lenge man kjenner til situasjonen.

Annonse

Gjest mora2

Nå har ikke jeg lest tråden nedover.

Men jeg hadde ikke kastet mannen ut pga dette....

Fyllekjøring er farlig og dumt, men..

Visst dette er slutten på ekteskapet ditt, virker det som du bare har ventet på en "gyldig grunn" til å kaste han ut....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...