Gå til innhold

Pulsering i hodet

Anbefalte innlegg

Gjest Odalill

Jeg er en 49 år gammel kvinne som de siste ukene har hatt murrende hodepine, øresus, piping, av og til pulsering (høyre øre), og ofte når jeg reiser meg opp så pulserer det veldig i hodet. Tatt MR av hode og nakke for ca 2 år siden pga mistanke om MS, som det heldigvis ikke var tegn til. Blodtrykk og kolesterol var normalt for måneder tilbake. I mange år har jeg hatt innmari pulsering i hodet når jeg har reist meg opp etter å ha sittet litt foroverbøyd med hodet (som når jeg leser). Håper du kan fortelle meg hva dette kan være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309023-pulsering-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Du beskriver pulsering i hodet når du reiser deg og at dette har vært et langvarig problem. Du forteller ikke hvor lenge du opplever dette etter at du har reist deg men jeg antar at det er kortvarig (det er dette som er mest vanlig i slike situasjoner). Vi har ikke noen eksakt diagnose på dette men det antas at slike symptomer har sammenheng med endring av blodtrykket og blodtilførsel til hjernen rett etter at man reiser seg fra en foroverbøyd stilling som du beskriver. Dersom MR av hjernen er normalt og blodtrykket er innenfor normalt område er det egentlig ikke så mye å gjøre med dette og du trenger ikke å være bekymret for at dette er noe farlig. Derimot, dersom symptomene er blitt hyppigere eller pulseringen varer i lengre perioder eller påvirker din evne til å utføre oppgaver vil jeg anbefale at du diskuterer dette med din fastlege slik at du kan henvises til en nevrolog for videre vurdering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309023-pulsering-i-hodet/#findComment-2521574
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...