Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jada, smørkrem får ikke snerk. *Slafse* Jeg elsker kaker med smørkrem! Lager det omtrent aldri da for det er ingen andre i familien som spier det. :o( Kanskje like greit.

''Jeg elsker kaker med smørkrem! ''

Liker _ikke_ smørkrem *urk*. Kan ha sammenheng med at jeg ikke er glad i smør; jeg klarer bare ikke få ned ferdigsmurt mat med halvcentimeter tykt lag under pålegget.

Ikke første gang jeg har erfart at vi ikke deler smak :P.

''Jeg elsker kaker med smørkrem! ''

Liker _ikke_ smørkrem *urk*. Kan ha sammenheng med at jeg ikke er glad i smør; jeg klarer bare ikke få ned ferdigsmurt mat med halvcentimeter tykt lag under pålegget.

Ikke første gang jeg har erfart at vi ikke deler smak :P.

Jeg er heller ikke spesielt glad i smør på skiva og bruker det egentlig veldig sjeldent, men smørkrem på kake... Mmmm...

Jada, smørkrem får ikke snerk. *Slafse* Jeg elsker kaker med smørkrem! Lager det omtrent aldri da for det er ingen andre i familien som spier det. :o( Kanskje like greit.

Jeg synes det kommer an på hvordan smørkremen er laget, og først og fremst at den ikke er laget av SMØR! *he he*

På verdens beste sjokoladekake bruker vi margarin, fordi smør har for karakteristisk smak. I tillegg til melis og kakao og vaniljesukker, brukes også _kaffe_, for da blir det en mye bedre smak som ikke er "klissete" eller "kvalmende", noe jeg til tider forbinder med smørkrem laget på annet vis:-)

Annonse

Jeg er heller ikke spesielt glad i smør på skiva og bruker det egentlig veldig sjeldent, men smørkrem på kake... Mmmm...

Omvendt her,- liker godt smør på brød (men bruker det veldig sjelden).

Smørkrem derimot...æsj.. Tror den eneste kaken jeg ikke liker (utenom sånne veldig kjøpe-kaker) er sånn med nøttebunn og gul smørkrem over..

Jeg synes det kommer an på hvordan smørkremen er laget, og først og fremst at den ikke er laget av SMØR! *he he*

På verdens beste sjokoladekake bruker vi margarin, fordi smør har for karakteristisk smak. I tillegg til melis og kakao og vaniljesukker, brukes også _kaffe_, for da blir det en mye bedre smak som ikke er "klissete" eller "kvalmende", noe jeg til tider forbinder med smørkrem laget på annet vis:-)

"Jeg synes det kommer an på hvordan smørkremen er laget...!

Helt enig! Den MÅ være laget på smør. I det hele tatt skal det være brukt smør i alt bakeverk også. Smaken av margaring er bare URK! ;)

Smør på brødet bruker jeg dog ikke (og SLETT ikke margarin). Ü

"Jeg synes det kommer an på hvordan smørkremen er laget...!

Helt enig! Den MÅ være laget på smør. I det hele tatt skal det være brukt smør i alt bakeverk også. Smaken av margaring er bare URK! ;)

Smør på brødet bruker jeg dog ikke (og SLETT ikke margarin). Ü

;-)

Jeg synes margaring smaker 'nøytralt', mens smør har en såpass dominerende smak at det lett overdøver annen smakstilsetning.

Det gjelder også i slikt som sauser osv, samt under pålegg.

Men hvis man ikke skal ha pålegg på skiva (typisk ferkst, godt brød) er meierismør best. :-)

Forresten: Det var kanskje deg jeg så på en matbutikk i et stort shoppingsenter sent en lørdag ettermiddag like før jul? ;-) Da måtte jeg lett hoderystende se en etter min mening lettere krakilsk mor, med to slitne småunger og mann på slep, da hun oppdaget at det ikke var mer smør igjen, og forkynte for familien at da _måtte_ de kjøre til en annen matbutikk, for å bake uten smør gikk da vitterlig ikke an! ;-) Mannens forsiktige forsøk på å ymte frampå om margarin ble bryskt slått ned....;-)

;-)

Jeg synes margaring smaker 'nøytralt', mens smør har en såpass dominerende smak at det lett overdøver annen smakstilsetning.

Det gjelder også i slikt som sauser osv, samt under pålegg.

Men hvis man ikke skal ha pålegg på skiva (typisk ferkst, godt brød) er meierismør best. :-)

Forresten: Det var kanskje deg jeg så på en matbutikk i et stort shoppingsenter sent en lørdag ettermiddag like før jul? ;-) Da måtte jeg lett hoderystende se en etter min mening lettere krakilsk mor, med to slitne småunger og mann på slep, da hun oppdaget at det ikke var mer smør igjen, og forkynte for familien at da _måtte_ de kjøre til en annen matbutikk, for å bake uten smør gikk da vitterlig ikke an! ;-) Mannens forsiktige forsøk på å ymte frampå om margarin ble bryskt slått ned....;-)

He, he, det hadde jeg også kommet til å forlangt! :))

AneM1365380603

Bare ikke ha noe mat med hvitløk eller vanlig løk i kjøleskapet, for jeg synes smør har en egen evne til å suge til seg lukt og smak fra annen mat.

Jeg har en gang servert smør med hvitløksmak til lørdagsgrauten ;) Etter det begynte jeg å bruke plantemargarin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...